Cruising

Det var raggarcruising i staden jag jobbar i. Klart vi skulle vara med!
A:s Pontiac GTO skulle premiärköras var tanken........... med den är fortfarande inte är klar.............en riktig följetång det! Att det ska behöva ta sådan tid att få tag i en list!!!
GTO:n är väl den bilen som mest liknar en raggarbil, men amerikanska bilar var också välkomna och det har vi ju ett par stycken till, så då kunde vi ju vara med iallafall!!

Och A fick ju möjlighet att visa upp sin(..........på pappret min) nya Corvette, en C5:a som han bytte in mot C4:an i veckan. m åkte med honom.
Jag tog Dodgen med M och C i, och så hämtade vi upp min vän och nybliven lokalkändis E som är den enda jag känner med riktig erfarenhet från raggarsvängen!! (E hade en annorlunda kväll, först raggarrunda och sen middag med två prästfamiljer!!!!)

Det var krypkörning av stora mått vill jag lova, det blev varmt om fötterna efter ett tag! Mycket uppmärksamhet fick även bilen jag körde fast det är en modern bil, jag blev.............. jag menar............ DEN blev fotograferad och högljutt beundrad när vi körde genom stan på gågator och allt.
M och C hängde ut genom fönsterna och fotograferade bilar i mängd..........

image18

S och E var också i stan men deras japanare var inte välkommen i kortegen så de fick bara titta på. När vi åkte färdigt inne i stan, (jag hann bara med ett varv men A hann två) mötte vi upp S och E.
Jag berättade om mitt ärovarv och att alla man mött var så positiva och flörtat och visslat efter mig.
E, svärdottern,plockade ner mig snabbt............... genom att säga att raggare flörtar med alla oavsett kön, ålder eller utseende.......................... Så var det med den glädjen..........

Jag förstod att det inte var illa ment och inte att det var så hon tänkt, men lite roligt hade vi åt det och E verkade ganska generad...........

A fick sig sen sin egen tid i rampljuset när S kompis, som är en suverän bilfotograf tog med sig A för en
photosession i den vackra vårkvällen. Det blev fantastisk fina proffsiga bilder.
image10
Nog ser han nöjd ut, det nöjda leendet kan man inte missa!
Det ryckte nog i mustaschen då (ungarna säger att mustaschen rör sig upp och ner på A när han är nöjd, oftast i bilsammanhang)

A sa själv att han hade träningsvärk i mustaschen när han tvättade och putsade bilarna dagen efter!!

Och m, som hittills hållt sig ganska avvaktande/reserverad /ointresserad av uppmärksamhet pga av bilar och bilar i allmänhet ,har ändrat åsikt och frågade när det skulle bli nästa gång...............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0