Husvagn

Jag är sååååå lycklig!!
På fredag är det dags!!
Att ställa husvagnen på plats på Böda för säsong 2008!!

Hade någon sagt till mig för en 15år sedan att jag skulle bli långliggare i husvagn hade de fått ett stort asgarv som svar!!
Jag tyckte att husvagn var helt fullständigt otänkbart.
Husvagn för mig var en klausofobiskt, livsfarligt( gasolen.....,man läser ju hela tiden om husvagnar som exploderar) kylskåp/värmeskåp

Ska man campa så ska det vara tält! Det var min och A:s övertygelse då. Campa  det är tältstolar, ficklampor, frysklampar och frysväskor !
Vi skrattade gott åt alla knasbollar som satt i sin husvagn med pelargoner utanför och tittade på TV. När de packade ihop så sa vi :jaha nu ska de hem och titta på TV.

Det var A som kom med förslaget att skaffa husvagn, jag trodde han drev med mig! Hans rygg protesterade av alla luftmadrasser som tappade luften, så man varje morgon vaknade ledbruten på tältgolvet. Och han gillar inte ljummen öl.
Vi började  med att låna en husvagn av några kompisar och kuskade runt en vecka, det var väl ganska ok faktiskt. Men yttertält verkade onödigt så det använde vi inte så mycket.
Året därpå var det en kompis till A sålde oss en husvagn för en billig peng! Det var en mini husvagn, men vi hade Van då så den fick komplettera sängplatserna. A och jag delade på en 120 säng och m låg i andra änden på en smal brits, hon ramlade ur varenda natt. Hon landade dock mjukt på Berner Sennen som låg nedanför.

L tyckte att det var såå pinsamt att  förtältet som följde med, var så fult solblekt grön och orange med små söta runda fönster i! Så vi kostade på oss ett nytt förtält som vi också lärde oss sätta upp!

Sen blev det bara värre och värre!
Vi köpte oss en större husvagn med riktigt förtält, men gardinerna tyckte vi var löjligt, så de använde vi inte, någon måtta får det vara! Vi började faktiskt och konstigt nog trivas med husvagnslivet, man blev inte så väderberoende och kylskåp är verkligen underskattat!!

Vi åkte till Böda varenda sommar och både vi och ungarna stormtrivdes där! Så en sommar började vi fundera på om vi kanske skulle bli långliggare!! Våra kompisaroch släkt trodde inte sina öron men ungarna tyckte att det var en bra ide´. Så sagt och gjort vi gick runt campingen och skrev upp numret på platser vi skulle kunna tänka oss, det skulle vara nära till vattnet, servicehuset och hundbadet ,det var våra krav. De numren lämnade vi sen till receptionen innan vi åkte hem för den gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0