Kvinnlig list

Redan i tonåren utvecklas den kvinnliga listen!! Den sitter nog i xx-kromosonerna!!

Jag har sett mina bägge döttrar ständigt använda den på sin far, och jag har hört dem planera strategier!!

Pappa...älskar du mig? säger L med huvudet på sned, när hon behöver hjälp eller låna något.
Han går på det varenda gång!!!!!
I och för sig så har han de senaste åren blivit lite mer luttrad och brukar muttra -Det har jag inte råd med.....
men men det är klart att hon får som hon vill ändå.......

m sominte ens fyllt 15 är har en väl utvecklad kvinnlig list! Hon har fått låna grannens Shetlandponny och kört vagn med den lite då och då och tycker att det är såå kul. Så nu tycker hon att vi ska ha en egen Shettis.
Hennes strategi var noggrannt planerad!!
Hon skulle låna Shettisen och vagnen och SEN skulle hon få pappa att åka med och SEN skulle han bli så sugen så att han SEN köpte en Shettis.
Jodå ,hon lyckades, vi har visserligen ingen Shettis i stallet än, men han har sagt att om  hon ofta lånat grannens häst och vagn och fortfarande tycker att det är roligt, så kanske vi köper en egen Shettis till hösten!!

Jag använder mig av min list lite annorlunda. Dels genom att jag överdriver skadans omfattning när jag haft lite otur med bilar, och dels genom att utöva lite "utpressning".
När han säger att han vill köpa en bil till eller en Mc eller nåt´,så kan jag säga att: först måste vi ha en pool,eller nya madrasser,eller ny diskmaskin eller nytt badrum. På det viset får både han och jag nå´t. Smart va!

Man kan också använda sin kvinnliga list på andra karlar, som tex på den buttre,småtjurige, avvisande tatueraren som muttrade om att han har så mycket att göra,han var så uppbokad, han hade inte tid att snygga till min mall till tatuering, det kunde jag göra själv, men jag fjäskade lite och sa att han skulle fixa den såå mycket bättre än vad jag kunde för han är ju konstnär. Då mjuknade han upp lite och sa att det är lätt, det fixar han snabbt, han  kunde nog fixa den iallafall och  sen gav  han mig tid för tatuering redan nästa dag!!??

Alla ungarna har dock kommit på att när vi är på Böda är ingenting omöjligt, för då trivs A, han är lugn, avstressad och på gott humör och är klockan över 12 kanske han t.o.m tagit sig en öl.
Då kan man få honom att gå med på vad som helst! Han kan t.o.m ringa och erbjuda S att låna Corvetten eller GTO:n ,bara för att det är fint väder!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0