Manifestation

Mina vänner och kollegor har gjort ett fantastiskt arbete för att få folk och politiker att förstå att det inte går att spara pengar till en kommun genom att underminera socialtjänsten!

De har pratat i radion, skrivit och blivit intervjuvade i tidningen, träffat politiker och fackföreningar i Stockholm, suttit i morgonsoffan på TV vid två tillfällenoch pratat hur mycket som helst i telefon!!

Jag Är så stolt över min vän och fd kollega  och "huskatt" E, och över L som är präst, vän och  chef (men jag har lite svårt med ordet chef, så jag brukar kalla honom för:kollega med andra arbetsuppgifter !!) och S som är vän,politiker,kollega och  arbetsplatsens terrier!
Att de bara vågar prata med politiker, journalister och vara med i TV!
Gudars skymmning (som kollegan L skulle sagt) Min afasi skulle slå ut i full blom!!
Jag skulle aaaaaldrig våga det!

Imorgon får vi se om det har gjort någon nytta! Hoppas verkligen det, de har jobbat såå hårt!!!
Imorgon em är det möte i socialnämnden i Nybro, kommunen jag arbetar i!

Då får vi se om de hittat sans och vett och INTE klubbar igenom

  • att 12 st (4st från min arbetsplats) förlorar sina jobb,
  • att Bygget som är ett samverkansprojekt med skolan och omsorgen och som ger ungdomar som tappat tron på sig själva, skolan och samhället, hopp i livet och daglig meningsfull sysselsättning läggs ner 
  • att  boendet som ger de psykiskt sjuka eller de som missbrukar  tak över huvudet ,får vara kvar
  • att fältverksamheten  avskaffas
  • att familjer och barn som far illa inte kan få hjälp  och stöd i hemmet
  • att ungdomar som en sista utväg blivit placerade på annan ort inte behöver avbryta sin behandling
  • att ungdomar inte längre kan få det stöd och hjälp de behöver i eget boende
  • att barn till missbrukande föräldrar inte kan få det vuxenstöd de borde få 
  • m.m m.m

Igår var vi ute och demonstrerade, soc.arbetare, ungdomar, föräldrar och "vanligt folk". 500 pers fyllde torget och pressen var där både TV, radio och tidningar. Men inte högste hönset i Kommunen!!

Imorgon tas beslutet!!

Jag har alltid tidigare varit stolt över kommunen som månar om sina invånare, tar så väl hand om  och hittar nya lösningar åt "sina" ungdomar och familjer som behöver hjälp!
Nu skäms jag!!
Imorgon vill jag bli stolt igen!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åå tack för de fina orden. Men som jag sagt innan hade det aldrig gått utan alla er! Var skulle vi fått modet, styrkan och kraften från om det inta var för er!

Tack för idag.. er huskatt kommr att spinna sig igenom hela den här veckan nu :)

2008-04-27 @ 21:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0