Nattliga äventyr

Neeej..... inte sådanna äventyr!! Jag menar...hallåå.... ungarna eller svärmor kanske läser min blogg!!
Nej jag menar andra saker som händer på nätterna.

Som när m precis hade fått hästar och hon gick upp klädde på sig och gick ut och gav hästarna mat, och när hon kom in såg hon att klockan var 00.40!!! Hästarna verkade iallafall uppskatta sin oväntade nattamat!!

Eller när jag drömmer om att jag ska fånga grävlingar och vaknar av att jag ser A:s förskräckta, yrvakna ögon när jag lutar mig över honom med händerna beredda för strypning!!

Eller när A kom hem och hade jobbat sena kvällskiftet och precis ska krypa ner i sängen och jag skriker.. -Akta B du kan ju inte lägga dig på honom, ..
(Det är inte så farligt som det låter, B är min lillebror, han brukade sova över hos oss ibland när han varit på Puben... dock inte i dubbelsängen!!)

B är förresten den i släkten som roat oss mest om nätterna genom åren. Att slarva bort täcken om nätterna är en av hans specialiteter,  när vi var små och bodde hos mamma och pappa  hittade vi hans täcke  efter 3 veckor  i bastun!!
Och när han sov över  en natt när han var på resa fanns täcket inte i sängen på morgonen, jag hittade det lite senare sen längst in i en sidogarderob!! (jag hade ju en humm om vad jag skulle leta, jag känner ju honom)
När jag ringde för att håna honom, kom han på att han behövt gå på toa under natten........ och han tyckte det var trångt..................tacka sjutton för det takhöjden är väl max110 i vår sidogarderob!!! Men ingen "olycka" hade hänt där inne iallafall, (som han var lite rädd för)

En morgon hade alla inställningar på min telefon ändrats, S är misstänkt för det. (det kunde inte vara jag, jag kunde inte ändra några inställningar på mobilen på den tiden)

Tänk vad mycket man kan hitta på om nätterna!! (Som är barn och svärmortillåtet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0