Tatuering

Jaha nu har man gjort det igen......... tatuerat sig. Hur dum får man vara?? Det gör ju såå j....la ont, men det kommer att bli såå snyggt (som Let´s Dance-Tina skulle ha sagt)
Den har gången blev det en blomranka på foten och upp mot benet. Jag tror att det blir min sista tatuering!!

image19

Det var 14 år sedan ganska exakt som jag tatuerade mig första gången (först i familjen och släkten, om man bortser från min farfars luffartatuering)
Jag gjorde den bara för att A kommenterade en tjej som hade en liten tatuering, när vi var på High Chaparall, han tyckte att det var så snyggt och tyckte jag skulle göra en med. Vad gör man inte för sin man?
Jag övertalade kompisen E-L och så gjorde vi sällskap till tatueraren.

Det blev en ros med en spindel i ett nät på skuldran.
Upptäckte efter något år att den ju aldrig syntes så jag kompletterade den med en lila fjäril som satt lite mer utåt axeln.
Jag höll mig sen lugn i ett par år innan jag ville ha en spindel på ankeln så då fick det bli det med!! Den är urhäftig och det var väl en 8-10år sedan jag gjorde den.

Fjantigt säger A, som har en viking på överarmen, en ödla på hela vaden, en tribal på andra överarmen,en "familjetribal" på andra vaden och en nygjord Dodgebock på ovansidan av handleden. Lite fler och större grejer alltså!!

Fjantigt säger S om dem, för själv har han tribal på ena överarmen, familjetribal på vaden och hela ryggen är täckt av ett kors med vingar!! Han har inga små fjantiga saker han inte. Han är alltså värst ,till sin farmors stora fasa , hon ojar sig och skäller lite lagom, hans morfar har samma åsikt som farmor men han har en annan strategi, han ignorerar det, låtsas som han inte ser!!

L har en ödla på ankeln och E var med mig igår och placerade ett $ ovanför ankeln. Hon säger att det är ett dollartäcken och jag säger att jag tror att det är ett S för S.

M
har redan börjat tjata om att få tatuera sig,men det blir nej tills han fyller 18 eller strax innan han fyller. Ingen av hans syskon har fått tatuera sig innan sitt 18år, så det gäller honom med!!

Men för min del får det vara nog....................................det gör för ONT!!
Men det är klart..... jag såg en himla fin Ganesha bild, den skulle nog kunna göra sig fint i svanken..............................

Kommentarer
Postat av: Annah

Åh, drogs direkt till din blogg när jag skulle logga in och såg överskriften. Jag vill också tatuera mig igen, men vet inte riktigt vad jag vill ha.
Kommer man få se några bilder? Ganesha i svanken vore väl något? Smärtan går ju över och själv tycker jag det är värt det...
Ha en toppendag!

2008-04-03 @ 10:45:12
URL: http://minyas.blogg.se
Postat av: Sohlberg

àhh vad jag älskar tatueringar! har tre sjäv, en pà handleden, en runt armen och en vid höftbenet ;D och mer vill jag vill! vill ha en i nacken, en pà skuldran och sen en vid vristen.
Men jag har en känsla av när dem är gjorda kommer jag vilja ha mer, tror det är lite beroenda framkallande ;D men det är riktigt jäkla snyggt med tatueringar!! me like it!

2008-04-03 @ 10:48:05
URL: http://www.rockinroll.blogg.se
Postat av: Mingla ♥

Gillar din blogg starkt ♥

2008-04-03 @ 10:48:05
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: charming man

men, det gör väl inte ont så länge? Tänk att du har den hela livet:) Jag ska göra det såfort min tatuerare har tid. Och det blir inte förrens vinter/vår:)

2008-04-03 @ 10:50:39
URL: http://charmingman.se
Postat av: Frida

tatueringar ÄR ett gift, på riktigt!! själv har jag 9 stycken oh jobbar på att göra en helarm, men det tar tiiid!!:(
så kör på med fler bara, det är ju sjukt snyggt!

2008-04-03 @ 10:50:52
URL: http://frida26.blogg.se
Postat av: E

Visst var vi duktiga svärmor :)

2008-04-03 @ 11:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0