Motala

Jag är född i Motala, mamma och brorsan är födda i Motala, pappa och mamma växte upp i Motala och morfar och morfarsfar föddes i Motala ( och moster, morbror och en kusin är också födda i Motala förresten) och mormor (93år) och farmor (91år) bor i Motala. Jag tillbringade mina 6 första år i Motala, jag lärde mig prata, gå, cykla, simma och jag tog mitt körkort i Motala.Jag pluggade i 2:an på gymnasiet i Motala och mamma och hennes syskon har dessutom ett hus i Motala.
Så Motala har alltid funnits i mitt liv!!

Idag ska vi åka till Motala för att träffa mormor, farmor, alla kusiner med respektive, mostrar, morbröder, kusinbarn, brorsan och hans familj och så mamma och pappa . ......Och så mina barn med respektive och så barnbarnet förståss!!

Vi ska ha släktträff (som jag drog igång i våras)
Vi kommer att vara 37 vuxna (och halvvuxna), 4 barn och 2 bebisar. Och 3 hundar!
Det ska bli så roligt, det var 3 år sedan de flesta träffades och ännu längre sen för en del som inte kunde vara med för 3 år sedan (förlossning och arbete i Australien hindrade det då!!)

Jag har bakat och donat, fixat boende till min familj ( vilket inte var det lättaste eftersom vi har hundar med oss och ungarna ville inte bo där vi bodde förra gången, Lillebo...........det var ett litet, pyttelitet ,typ uthus utan vatten och toa!!) och beställt exotisk planka till lördagen då alla är på plats.
Jag pratade just med mamma och pappa som redan är där uppe och de höll på att sätta upp partytält i trädgården och baka paj!!

Vi hade problem med hur vi skulle ta oss dit, hur vi skulle få plats i bilen med hundar, ungar och packning, men det har vi löst nu, vi satte på gamla Saabens topbox på Dodgen!! (dessutom stylade A och S den igår, med stripes och annat så boxen är bara hur snygg som helst nu!
Där får packningen plats!! Det är ju bara en helg vi ska bli borta!! (.......lite har jag redan skickat med mamma och pappa och S och E har också fått en kasse som de ska ta med!!)

Innan vi åker hoppas A också att han lyckas sälja sin gamla Pontiac GTO, som han tröttnat på (jag har aldrig gillat den, så jag kommer inte alls att sakna den!!) Så det hoppas vi att han lyckas med (då bygger vi nog altan runt hela huset för de pengarna, det kommer jag att gilla!!)

Nähe, nu ska jag ner och skriva packlista och börja packa bilen (och plocka ögonbrynen........... om jag hinner!!)

Kommentarer
Postat av: Markus (M)

han ska inte alls bygga altan för alla pengar... han ska bygga garage till mig också ;)..

2008-08-24 @ 19:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0