Oväntat besök

Jag skulle ta kvällsrundan med hundarna igårkväll. På gången vid huset kommer det då ett djur springande i full fart rakt mot oss, (en kanin... tänkte jag först).
Jag upptäcker dock ganska snabbt att det är en liten grävling!!!!
(Grävlingar och kaniner har ju inte precis samma gångart.............. men kanin är mer vanligt i vår trädgård!!)

När grävlingen är mindre än 2 meter ifrån oss upptäcker han oss och väjer av i full fart........... och det tycker jag var tur!!
Hade inte gärna velat bli tvungen att avbryta ett slagsmål mellan grävling och hund precis!!
Gissa om hundarna hellre ville leka tafatt med grävlingen än att  fortsätta gå med mig............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0