Sista chansen??

Näe......det är det nog inte, även om semestern är slut så är ju inte sommaren helt slut.....(även om det kan verka så!!)

Jag har aldrig (iallafall inte på bra länge) haft slut på semestern så här tidigt som  v.32, det är typ då som jag börjat!!! Eller bara haft en vecka eller två, men inte i år!! Nej....... i år är semestern slut nu!!

Jag tog allt ett kvällsdopp när jag kom till Böda i tisdags kväll, i vilda vågor..............hur kul som helst!!
B (......lite överraskande!!??) övertalade mig och m (som  sen bangade när hon känt på vattentempen!! Den badkrukan!!)

Efter doppet tyckte B att det passade bra med en tequila......och jag är ju inte den som är den............jag kunde offra mig........ på ett par stycken!!
Så vi satt och "tjatade" ett par timmar!!

Nästa dag började bra, solen sken och himlen var iallafall fläckvis blå!! Så strax efter frukost (som visserligen blev ganska sen......) drog jag med mig, B,m, en badring och en luftmadrass till stranden och det dånande havet med stora krusiga vågor (...........och sjögräs och tång som virvlade i vågorna!!) 

Där tillbringade vi sen den närmsta timmen............värsta workout passet!! 
Vi glömde att två av oss ligger på varsin sida om 50-strecket.......... utan lekte,surfade på vågorna, dök, skrattade och virvlade runt,hängande på luftmadrassen i vattnet!!!
Att det började regna medans vi låg i vattnet spelade ingen större roll......vi var ju ändå blöta!!

Det var inte så trångt i vattnet precis............. inte på stranden heller förresten......... för det var verkligen halv storm!!!
Vattnet och vågorna drev oss halvvägs över stranden och halva badandet bestod i att försöka ta oss tillbaka dit där vi ställt ifrån oss skorna ...............
Vi gick och gick, simmade och simmade.......... men kom aldrig i mål........... till slut var vi såå trötta i kroppen och hade värsta träningsvärken i magen av allt skratt, så vi beslöt oss för att gå upp ur vattnet och gå längst stranden istället!! (m hade redan gett upp och gått upp)

Det blåste...oj vad det blåste, vi fick kämpa oss fram i motvind!
B tog luftmadrassen ( inte smart ........hon är ju bara 1,50cm lång!!)............vinden tog madrassen och vi började jaga den längst stranden och sen i  vattnet.................(ja jag vet............runt 50-strecket!!)
Vinden tog sen även B,............som hamnade på rumpan............ i sanden precis vid strandkanten, och hon blev i nästa sekund helt översköljd av en jättevåg som drog med sig B ut någon halvmeter i vattnet igen, hon låg där och "tumlade"  runt en stund innan hon kom på rätt köl igen........... det såg så sanslöst roligt ut, jag skrattade så tårarna sprutade
.............och madrassjä_ _ _en, fortsatte fara åt motsatt håll. Vi beslöt oss för att ge upp den!! Vi hade  förlorat den kampen!!

Men "grannpojken" T.........(pojken!!.......förlåt......... han är ju 19år!! ) som badat med oss och kommit ännu längre bort "övermannade" den och kom in med den till oss på stranden!!

Jag bar madrassen den här gången, men det var inte lätt............i storm..............gapskrattandes!!
Det blev duschen nästa, för sjögräs hade tagit sig in överallt i bikinin, jag hade "hår" på bröstet, "buskar" under armarna ..............och bikinilinjen............. den ska vi bara inte prata om!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0