Svampplockning

En helt ledig dag hade jag igår och vädret var fint så jag siktade in mig på lite svampplockning tillsammans med hundarna. För första gången i år!!
Jag släppte lös hundarna när vi kom till svampskogen för att de skulle kunna springa lite fritt, runt mig!!
Trodde jag...............sprang fritt gjorde dem..........men inte runt mig!!
Inom 5min var jag utan hundar.................
Jag fick istället för att plocka svamp ropa och vissla på hundar...........j----la hundar!!!

t kom fjantande efter en kvart! Men ingen i!!
Jag kopplade upp t och så fortsatte vi gå i skogen och ropa och vissla åt det hållet t kom ifrån.
Efter 45 min gav jag upp. Då gick jag hem för att ringa och anmäla henne som saknad till polisen, för hon hade aldrig varit i den skogen förut och jag var inte säker på att hon skulle kunna hitta hem.

När jag närmade mig huset hörde jag skällande och olyckligt ylande...........
Och mycket riktigt, det var i, hon hade hittat hem och kände sig nu som den mest-ensammaste-hunden-i -världen, hon lät som det iallafall på det ylandet.

Hon blev så lycklig när vi kom, men jag ignorerade hennes kärleksbetygelse fullständigt!!

Men det var ju skönt att hon hittade hem och man kan ju alltid hoppas att hon lärt sig en läxa!!
Men det tror inte m att hon gjort, hon tycker att i är den mest korkade hund som finns!!

Jag undrar vad hundar tänker när de är alldeles ensamma och vilse............blir de rädda eller är de så säkra på att de kommer att hitta hem så att de inte ens blir bekymrade??
Ja, det lär man väl aldrig få veta!!

Och nej...........jag hittade ingen svamp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0