Veckan som gått

Har gått fort!! Jättefort!!

Förts hade jag ett par bakdagar inför m:s kalas. Tårta, bullar och kakor!!
Jag gjorde också flera tappra försök att hänga ut tvätt för att få den torr, tyvärr blev det mest så att jag hängde ut tvätten ............och den blev ännu blötare!! Skitväder!!!
Samtidigt så försökte jag få lite ordning i huset...........med ett gäng tonåringar drällandes omkring!! Hur stor chans är det???
Ska bli skönt när skolan börjar!!

Vi firade m på onsdagen för att jag skulle få vara med (eftersom jag jobbade på torsdagen som var hennes riktiga födelsedag!!)
Det blev trevligt, tårtorna var för många bara.......det blev en hel över!! ( och T och S som alltid brukar äta mycket tårta!!)


Eget hantverk!! (Mest m;s faktiskt!!)Jag ska inte ta åt mig någon ära för den!!



m
ser måttligt imponerad ut av skönsången!!

m firades faktiskt i dagarna 3!! För först hade vi kalas, dagen därpå fyllde hon 15, hon fick köra sin moppe och fick kinamat på kvällen pch på fredagen skulle E och S "kidnappa" henne för en överraskningspresent!
Jag spädde på överraskningen lite (.....djävulen i mig anföll!!!) och sa till henne att S sagt till mig att hon skulle packa ner:
en handduk, gummistövlar, handskar, ficklampa och solglasögon(!!???) Hon fattade I-N-G-E-N-T-I-N-G!!
Jag skickade snabbt ett sms till S -bara häng på nu om m ställer konstiga frågor!! skrev jag, ingen annan förklaring!!
Och så gick jag och fnittrade lite för mig själv varenda gång jag gick förbi hennes packning i hallen!!
m var förvirrad och inte så lite orolig! Hon blev iallafall glad när hon efter vissa omvägar blev förd till en salong för sminkning och sminktips!!

Det var intensivt på jobbet de dagarna jag jobbade med!! Jag deltog i personalmöte och nätverksmöte, jag forskade i impulskontroll med en kille, jag träffade mina kollegor COPE-handledarna, planerade COPE kurs, träffade pressen (så nu har man varit i tidningen igen!!) övningskörde varsin gång med två tjejer!!
Det gick ett i ett!!

På fredagen åkte A och jag till Böda, trots att väderutsikterna inte såg så lovande ut, men vi var tvungna att plocka undan lite till efter semestern, nu ska vi inte dit på ett par veckor!!
Där var det ganska folktomt nu!!
Skönt!!
Lite space igen!!
Långa linor på hundarna!!
Ingen toa eller duschkö heller!!

Vädret var faktiskt helt ok på Böda, vi satt ute och åt och grillade långt in på fredagskvällen.
Även lördagen bjöd på fint väder, inte badväder kanske men ändå. Det började blåsa på em så vi trodde det skulle komma någon skur så vi beslöt att ha kräftskivan inomhus!
För kräftskiva skulle vi ha, trots att vi bara var 7st!

Jag höll på att skratta ihjäl mig när vi samlades för att äta, ALLA HADE RÖDA TRÖJOR på sig!!(utom jag då....rött är inte min färg, förrutom vid jul möjligtvis) utan att någon hade pratat med någon annan om det!!!
Det är nog tur att semestern är slut nu..............vi HAR umgåtts för mycket!!





Töntvarning!!!



Trevligt hade vi och gott var det och tequila drack vi!!
(och dom..........  matchade kräftorna...........hihi)

Men söndagen..................ösregn..................ihållande........... dagsregn!!

Då packade vi och insåg att det här var årets sista sommarhelg på Böda!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0