Catfight

..............på ålderdomshemmet
(det heter inte ålderdomshem längre......jag vet............, men jag har inte lärt mig vad det heter nuförtiden!! Det finns så många olika boenden nuförtiden)

Catfight på hemmet hamnade jag iallafall i när jag var hos farmor!
Jag stod inne hos farmor som höll på att byta skor och då kom en synnerligen argsint tant och ställde sig i dörröppningen!!

Hon krävde att få prata med "hennes dotter", jag sa att hon inte har någon dotter!
Då började "arga tanten" anklaga farmor för än det ena än det andra med ett MYCKET spydigt tonfall -jassåå, hon har ingen dotter! vem är det då hon brukar prata om som hon gör olika saker med etc etc.
Det blev riktigt otrevligt faktiskt!!
Så jag gick fram till tanten och bad henne lämna rummet
-Jaha, tycker du jag ska lämna rummet,varför det då fräste hon.
-Därför att det är farmors rum och hon vill ha lugn och ro sa jag lugnt och sansat
-Jasså, skulle det här vara hennes rum?? Sen när då då??
Och så höll hon på.
Men då hade farmor fått på sig sina sandaler och fått tag i sin rollator och kom i full fart och var påväg ut, men tanten vägrade flytta på sig utan hon stod kvar där och skällde och anklagade farmor för att ljuga och att vara så besvärlig och elak(!!??)
Och innan jag hann reagera........... körde farmor rätt på henne i full fart ..............och kom ut ur sitt rum ...............!!!!
-Jasså du bara kör på mig du , ja ta du din rollator och gå, det är ingen som bryr sig om dig iallafall för du är så besvärlig fortsatte hon............
Farmor bad mig passa dörren så att hon skulle be "flickorna" låsa hennes rum, så det gjorde jag.
-Det är lika bra du går och hjälper henne, sa arga tanten till mig, för hon får ingen hjälp för hon är så besvärlig så de bryr sig inte om henne................malde hon på................. medans jag var dörrvakt!!

Farmor fick iallafall hjälp av "flickorna" att låsa sin dörr.
-Där ser du hur jag har det med kärringarna sa farmor
-En gapar och skriker och en annan går in på mitt rum och tar mina saker, de är inte kloka, sa farmor!!

Och så trodde man att det var lugn och ro på hemmet åtminstone................ det verkar det ju inte vara............. alls!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0