Dagens fundering...

Att klaga och gnälla på folk.......leder ju bara till osämja, ilska och ledsenhet och är man inte perfekt själv ska man inte gnälla på andra!!
Och ingen är ju perfekt.......det finns ingen i hela världen som ALLTID gör rätt, tänker rätt eller säger rätt.............Vad är rätt egentligen?? Finns det något som är helt RÄTT?? För alla??Tror inte det!!

Alla gör på sitt sätt och försöker verkligen att få det rätt..................på sitt sätt!!

Då får man ju välja....acceptera sättet som saker blir gjorda på av olika människor!
Eller.......bråka och gnälla och klaga.................men hur kul är det???
Då kan man ju bli arg och ovänner.....för en skitsak!! Helt meningslöst!!

Jag menar, om jag börjar klaga och gnälla på något som någon gör, kommer säkert den andra personen klaga och gnälla på något jag gör .............eftersom jag inte är alldeles =D perfekt!!
Och det leder ju ingen vart................ja......................utom till osämja och dålig stämning då!!

Tex T på jobbet sätter aldrig fast en ny toarulle när den gamla är slut, visst det irriterar mig, men det är ju inget att gnälla så mycket över .............jag sätter bara i en ny!!
Han i sin tur stör sig på att jag inte tömmer soppåsen förrän den är överfylld........men han klagar inte så mycket på det, han tömmer den istället..............(vi har jobbat ihop i snart 9 år, vi brukar skoja och muttra och säga att vi är som ett gammalt gift par!!)

Nej, jag tror att det är viktigt att acceptera att människor är OLIKA och gör saker på OLIKA sätt, jag försöker leva efter det!!

Jag hatar inte någon, jag är inte ovän med någon, det finns ingen som hatar mig eller som är ovän med mig!
Men jag älskar många och många älskar mig och jag tycker om många och har många som tycker om mig!!

Så min teori verkar ju fungera!!

Kommentarer
Postat av: Eliza

Låter vettigt, sen ska man inte glömma bort att tänka efter före man säger eller gör ngt och visa tacksamhet. för sånt glöms ofta bort ibaland :)

2008-12-17 @ 09:40:56
Postat av: syrran

det är helt riktigt... Jag älskar dej!!

2008-12-17 @ 18:36:26
Postat av: Morsanfrosth

Visst är tack viktigt.....men tack är bara ett ord, äkta tacksamhet kan visas på så många sätt

2008-12-19 @ 09:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0