Förstöraren

Jag blir galen.............alla håller på att bli galna!!

i tuggar sönder allt hon bara kommer åt!!
När ska hon sluta!!!
Hon är ju ingen valp längre!! Hon är snart 10 månader!!
Och hela golvet hemma är fullt med tuggben och tuggringar som hon kan tugga på, men näe hon tuggar på nagellacksflaskor!!??, tidningar,näspray,??!! hörlurar??!! (har hon förstört två för m, hon bara hatar henne nu) fjärrkontroller??!! Skor i mängd har hon avverkat, hon är såååå dyr i drift!!
Hon snor saker från tv-rums bordet........

Och jag fattar inte varför, hon aktiveras mycket om dagarna och hon är sällan ensam, bara någon gång i veckan kanske och max 2,5 tim och då har hon ju t som sällskap!!
Jag vet inte vad jag ska göra!!
A tycker vi ska försöka omplacera henne,han vill inte ha henne kvar, men det vill ju jag .........men situationen nu är ohållbar.......... man måste ju kunna lämna henne ensam eller utan uppsikt någon timme ibland iallafall, men nu är man lika nervös varenda gång hon varit ensam.........nervös över vad hon förstört den här gången!! För då får ju jag skäll....det är ju min hund!! A vill aldrig ha någon mer hund, han känner sig så låst.......... och förr har jag hotat med att han får byta fru om han inte vill ha hund................men nu verkar inte ens det hotet räcka!! Kris!!

Någon som har numret till Ceasar ,mannen som talar med hundar???
Tips någon???
SNÄLLA!!
HJÄLP!!

Kommentarer
Postat av: Peggy Persson

Hej, jag förstår dig helt!!! Vi har det så här också hemma just nu med en pyrre på 13 månader som demolerar och stjäl allt, han tar helst papper, fulla hushållsrullar/toarullar/wellpapp,vilket han bara får när vi ska lämna honom vid de enstaka tillfällen det behövs, det blir städjobb men inte så kostsamt och man skonar sig själv från resterande familjemedlemars utbrott! Dock räknar jag med att ha det så här fram till han är ca 2-2.5år, då hans kusin som vi också har var super jobbig till han kom upp i den åldern! Jag har fått reda på av pyrrefolk att detta är vad man har att vänta sig. ( Dock skyller jag på att mina kom till oss vid 8-9 månaders ålder......)

Önskar er ett GOTT NYTT ÅR (och tålamod) Peggy med pyrrarna Laban och Jack

2008-12-30 @ 19:32:41
Postat av: ELiza

Munkorg?

2008-12-30 @ 22:29:13
Postat av: Glenn

Hej,och god fortsättning!



Jag vet av självklara skäl inte rasen på Din hund,

men vanligtvis beror "förstörelsemani" på

mental understimulans;att hunden inte får använda

huvudet.Det är i stort sett omöjligt för oss

människor att fysiskt trötta ut en vovve,däremot

kan man ganska fort trötta ut en hundhjärna...

Vanlig "vardagsdressyr" som SITT,LIGG m.m. funkar

bra,men även att gömma Frolic som hunden får leta

efter,tröttar faktiskt ut en hel del.(Göm dock

inget på ställen där Ni inte vill att hunden ska

vara på,eller rota i...)

Att jycken är på det klara med sin plats i flocken,

att den vet vem som är ALFA,är naturligtvis oxå

oerhört viktigt,för annars skapas en otrygghet,

och det kan orsaka ett slags "DAMP-beteende". :-)

Vid 10 månaders ålder är hon ungefär mitt i

"puberteten",så det är hög tid att ta tag i detta

innan det blir värre...men det går att lösa,dock

är jag ingen expert,har bara erfarenheter...



Lycka till,o ha det bra!



// Glenn.







2009-01-01 @ 22:38:35
Postat av: Morsanfrosth

Tack snälla läsare för tipsen, en del har jag redan testat och andra ska jag testa så hoppas jag få fason på min Pyrre!! Kraam

2009-01-03 @ 00:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0