Godisorgie

Vi har gjort julgodis i mängd i helgen, tryffel, knäckkakor,rosa karameller, marsipan,Leilas cornflakesgodis och lite annat smått och gott!!



Full fart i köket!! L, m och O



Marsinpangrisbakande O, E, M med nya flickvännen, F
(men O äter pyttipanna, så ketchupen är hans, det tillhör inte marsipanen!!)



O tyckte lördagsgodispåsen var mest intressant



Så lycklig!!
Han fick välja själv ur påsen............för första gången!!
Tyvärr valde han fel....han valde en salt salmiakbläckfisk!! Så han spottade och fräste ett tag!!

Dessutom har jag bakat 5 sorters bröd, lussekatter och lussebullar (vanliga bullar men med saffransdeg, de uppskattas i familjen mer än vanliga lussekatter) och gjort egen kalvsylta............... som blev sagolikt god!!
Att vara hemmafru är helt klart underskattat!!
Men på onsdag är min egosemester slut och då är man tillbaka i verkligheten igen!!
Då ska jag julstöka samtidigt som jag jobbar..............för vi ska göra vår julkorv på 6kg och mina 5kg köttbullar innan jul. Jag är lite gammaldags...men det är ingen jul utan hemgjord julkorv, kalvsylta och köttbullar! Fråga ungarna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0