Julhandel

Detta eviga julhandlandet såhär års!!
Massa mat ska handlas och julklappar ska köpas!

Slutade 10.30 igår (efter 2 timmars sömn den natten.........) var det raka vägen till julhandel, Jysk,Kvantum,ÖoB,Citygross, IKEA och Rusta............ i en hektisk jakt på mat och julklappar.

S och T vållade mig största grubblerierna då det gällde julklappar, men med hjälp från L och E via mobil, (tack för det tjejer!! )så hittade jag till slut något riktigt bra till dem (näe....... jag tänker inte skriva vad här...........de kanske läser min blogg!! Och då blir det ju ingen överraskning på julafton)

Jag är nog förresten en skam för kvinnosläktet...........jag var på IKEA och handlade........ 6 dgr innan jul...... och kom ut med varor för 144:-!!!!??? Spegel, 3 flasköppnare och batterier!! Det var bara det jag handlade!!

Ungarna gnäller på att jag bara önskar mig tråkiga julklappar.............trägaffel, (i har tuggat sönder min gamla!!) plättlagg,plånbok, senaste Arn-filmen, en modern kobratelefon och ett stort fotografi på mina barn som jag kan rama in och sätta på väggen (snälla barn har jag slutat önska mig....eller gett upp hoppet om....... men på kort ser de ju snälla ut iallafall!!)
Jag tycker inte att det är så tråkiga saker, jag behöver/vill ju ha det och egentligen så har jag ju redan allt jag behöver!! (och lite till!!)

S säger att till pappa är det lätt att hitta julklappar -Det är bara ett köpa någon teknisk pryl med så många onödiga finesser som möjligt!! hihihih =D

Men nu är allt handlande klart iallafall (ok då...... jag kanske måste fylla med på mjölk och läsk nästa vecka), jag var hemma redan kl 15 ( och då har jag en timmes bilväg inräknat i det)! Som sagt...... jag älskar inte att shoppa..............och jaa...........jag ÄR en skam för kvinnosläktet!! Förlåt!!

Men mina döttrar är ingen skam iallafall, L och m älskar att shoppa men har sällan någon mängd pengar att handla för så de har gärna med sig sin motvilliga mamma!

Medans jag bloggat nu har m gjort sig iordning till julavslutningen, hon blir jättefin.........och lång........ hon har pumps (lila!!) med 8 cm klack så hon är över 180cm lång med dem på..........





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0