Möss

Mössen invaderar vårt hus!!!
Iallafall så invaderar de sopskåpet!!
Otrevliga djur!!
Jag såg den första rackaren häromdagen, jag såg iallafall en svans...........som kvickt försvann (och då brukar det finnas en mus i andra änden!!)
Och mycket riktigt, nästa gång jag öppnade där (jag glömde mig.........) såg jag en hel mus som kvickt som attan hoppade ur sophinken och försvann ner bakom!!
Nu är ju inte jag så där kvinnligt känslig för möss (igelkottar och marsvin är mycket värre!!)
Men visst undskapp det mig ett kvinnligt: Iiiiiiiiiiiiiiiiiii idag när en fet och långsam mus segade sig ur sophinken!!!
Jag har gött upp den med våra sopor!!!
A hade ändå dödat 3 stycken i fällan sen igår kväll!!
Det ÄR en musinvation!!

Men m är ändå mer okvinnlig då det gäller rädsla för möss!! Hon och pojkvännen s sov på madrasser på golvet i extra rummet när L med familj bodde här.
Och en kväll kom hon och berättade att de sett en mus i rummet..................bara helt lugnt sådär.
-Då får ni väl sova i allrummet föreslog vi, -Ääh sa hon, han kommer nog inte fram när vi sover där!!!
Så hon fortsatte att sova där någon vecka till och berättade då och då att nu hade hon sett musen igen!!! Okvinnlig!!

Jag har allt hört mösssom gnagt för fullt mellan taket och golvet ibland också.

Men de vill väl inte heller vara ute i den här otäcka vädret, men det finns ju massa andra hus att välja på varför ska de bo just hos oss??
Vi har ju inte ens en katt som kan ta dem..................det kanske är därför de trivs här förresten!!

Kommentarer
Postat av: markus

jag tycker fortfarande vi ska fånga någon :)

2008-12-04 @ 12:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0