Pepparkakshus

Vi har för första gången bakat ett alldeles eget pepparkakshus från grunden.
Svärmor brukar göra det annars men i år har hon inte nämnt något om det och L hade gjort en stOOr sats pepparkaksdeg (tyvärr visade det sig sen att svärmor hade några paket pepparkakshus hemma som hon tänkt överraska oss med!!Typiskt!!)
Jag kom med idéen att vi skulle göra ett eget och A verkställde det (som vanligt, jag kommer med idéerna och A utför dem, det funkar så hemma hos oss!! Har jag nämnt att jag älskar min man??))
Det visade sig att A har dolda talanger (tänk att man kan hitta dolda talanger hos någon som man hållt ihop med i 29½år!!)
Han var arkitekt, byggnadsingenjör och dekorerare!!


O och m hjälps åt (O var lite förkyld och snorade och nös lite då och då............så hans deg använde vi inte!!)


Ett gäng pepparkaksgubbar!!



Arkitekten i djup koncentration


Nästa år blir det fönster också......!!


Byggnadsingenjören


Halvklart iallafall.......


Nu görs det fönster........


A omsvärmad av alla sina (imponerande) ättlingar



Familjen Frosths pepparkakshus!!
Visst blev det väl fint!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0