Reklam

Jag känner verkligen en hatkärlek till reklam!!
Jag brukar alltid säga till ungarna hemma................ och på jobbet när de gnäller på reklamen i tv-programmen, att det är tack vare reklamen man får se hyfsade filmer och tv-program, för jag är ju så gammal så jag minns när tv:n inte var reklamfinanserad och visade fantastiska program.................inte.............som Hylands hörna,Pelle Penna och Sudde gumma och Vilse i pannkakan, Halvfem och möjligtvis någon spännande(!!??) deckare som Kojak eller Columbo!!
Förr tyckte man reklamen var kul när man såg den på bion!!

Nu finns det ju helt klart ett mycket större utbud (även om allt jag brukar titta på har haft säsongsavslutning nu...........för nu är det snart lov och julledighet och då tittar man inte på TV...................eller??!!)
Och reklampauserna är man ju bra på att använda...........gå på toa, ta sig något att dricka, gå ut och kissa hunden,slänga in en tvätt,betala någon räkning............
Men visst är viss reklam bra, jag älskar den vita kakaduan som rockar loss i Loka reklamen, och George Clooneys ansiktsmimik i martini reklamen är bara helt underbar och så förståss Alvedons reklam, med den dyngsura Pyreenne hunden som vattnet bara rinner av medans minihunden under honom är torr och fin!!

Men jag får värsta ångestattacken av tandkrämsreklam.............arrrrrrrrrrrrrrrrrghhhhhhhhhhhhhhh........ var hittar de alla tråkiga prudentliga tanterna-tandläkarna med de hemska  rösterna som låter som om de pratar med ett barn!
Och all shampooreklam.............var får de alla nya orden ifrån?? ceraminprofulat, lecitiumheroin, acnesorbitolacitylat, shitinaboxin, shampoodriverimedallasyn (jag kan visst också hitta på nya ord!!)
Och nu det senaste bidrottningsgelé???????????????
Jävlar vad de måste ha rusat runt och tömt bikupor för att få ihop till alla shampooflaskorna som säljs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0