100-ade bloggen

Skrev jag igår, så idag skriver jag den 101-ste!!

Den ska jag tillägna mannen i mitt liv!!
Han som jag delat mitt liv med i snart 29år!!
Han som jag fick ögonen på när han var 12!!
Hans klarblåa ögon och underbara leende var det jag fastande för!! (Starka gener i de ögonen, för 3 av våra 4 barn och barnbarnet har ärvt dem efter Honom, trots att jag har brunt i mina, som borde vara dominant enligt genetikens regler!!)

4 år efter att jag la märke till Honom första gången övertalade jag min kompis att bjuda honom på den ff festen jag skulle ha kommande helg!!
Det var den 14juli!! Han satt ute på altanen när jag slog till...........Det fanns ingen ledig stol till mig så jag placerade mig i Hans knä!! Smart drag!! Jag har inte släppt Honom sen dess!! Jag upptäckte då att han förutom de fina ögonen och vackra leendet också hade humor och var omtänksam!!

Vi brukar fundera ibland Han och jag............om vi hade vetat om att vi skulle hålla ihop 29år senare.............Hade Han suttit kvar då?? Hade jag suttit kvar då??...........eller hade vi rusat iväg i världens fart??
Inte för att vi egentligen har ångrat oss, utan för att det var kanske inte så vi planerat det när vi var 16 och 18 år??
Vi har verkligen hållit ihop sen dess, inget on-off förhållande alls!

Jag pluggade i Motala det första halvåret, då träffades vi bara varannan helg.
Jag skaffade egen lägenhet augusti 80, när jag hade haft jobb ett tag, men Han gick fortfarande på gymnasiet ...men Han bodde hos mig på helgerna (som sen utökades till söndagarna med och sen torsdagarna och ibland på onsdagarna)Han slängde ut min tickande väckarklocka( Han försökte ställa den på balkongen och i kylen först.... men den tickade för högt iallafall) och köpte en klockradio som blev Hans första bidrag till ett gemensamt hem!! Sen dömde Han ut min stereo och köpte en bättre(.....delar av den finns fortfarande i huset!!)
Jag skaffade katt!
Vi förlovade oss i hemlighet nyår 80-81.
Vi flyttade ihop dagen efter Hans studentdag i en gemensam lägenhet, juni 81!! Då visade det sig att Han kunde laga mat också, och det var ju bra för det kunde inte jag!!
Men tvätta kan Han inte!Första försöket...........allt blev rosa!! Andra försöket............allt blev ljusblått!! Så tvättandet sköter jag!!
Vi skaffade hund!!
Han gjorde lumpen i Skövde och Karlsborg i 9 mån 82-83, då träffades vi bara varannan helg igen! Jag försåg Honom med cigaretter och hembakta bullar (som Hans lumparkompisar gillade skarpt)!!
Jag missade "Dallas" varannan fredag för då hämtade jag Honom vid tåget.
Han muckade maj 83 och vi blev med barn juli 83!!

I april året därpå föddes L, då upptäckte jag också att Han var en bra och engagerad pappa som alltid tänker på barnen i första hand!
I december 1985 flyttade vi till ett stort "drömhus", som vi fick hyra för en liten peng på landet.
Då visade det sig också att Han var händig, Han målade snickrade och tapetserade om dagarna och jobbade om nätterna!!
Ändå lyckades vi bli med barn igen! Han var 2 barnsfar när Han var 23!!
Åren rullade på, jag har alltid jobbat oregelbundna tider, med helger och kvällar och sovande jour och när jag jobbat då har Han skött hushållet, lagat mat och tagit hand om barnen ,-men du förbereder väl maten åt Honom sa mormor!!
Nähe det har jag inte gjort. Han har bara sluppit handla den!
Han
har anpassat sig till 1.....2.....3......och 4 barn som Han hade när han var 30, och ungarna är överens om att Hans köttfärssås är bättre än min!!

Och tänk, jag tycker att han är lika snygg nu när han är snart 45 som han var när han var 16!!



Kommentarer
Postat av: Den granna frun

Ert liv kan ju bli film när som helst, inte många förhållande som klarar sig. Vad är ert recept?? Förutom; barn/barnbarn, bilar, vänner, husvagn, släkt osv osv.

2008-06-17 @ 09:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0