Bilbesiktning


Har försökt länge att få en tid för besiktning av min ögonsten, Bubblan "Pip"!
För ett par veckor sen fick jag en tid.....i Nybro kl 7.20 idag! Det passade ju bra eftersom jag jobbade 8-16, perfekt helt enkelt!
Jag ställde klockan på 6.00, tänkte ha god tid på mig.  och jag var inte helt klar över var besiktningen i Nybro låg!
Jag vaknade 5.49.skönt sova 10 min till.................Eller hur............
6.45 väckte A mig när hans klocka gick igång. Shit!
6.45 !!!.................och det tar 45min att ta sig dit!
Jag beslöt mig för att jag inte hade något att förlora...........full fart.........upp.... toa.........tänderna........kläder.......... och iväg!!!


None

Bilen startade ........tackocklov........utan bekymmer! Jag tog mig inte tid att fälla upp cabben utan åkte uppcabbat!

Den är bara för go... men  den är inte snabb ..........0 till 100 på 20min!!
Det går att göra omkörningar med den..............om man har typ 1 mil raksträcka......... utan mötande trafik!!
Man måste också ha biceps som en lastbilschaufför...............det finns ingen servo precis!!

Men den är härlig, och hade jag haft mustasch (.......ett strå räknas väl inte???) så hade det nog ryckt i den, av trivsel!
Jag hittade snabbt till besiktningen och gick till automaten för att anmäla mig!
DU ÄR FÖR SEN, beställ ny tid genom  www........!
Ok då jag blev lite sen,( men ärligt talat hur länge har inte jag fått vänta på dem?? andra gånger??)

Det var bara att ta tjuren vid hornen och be de snälla besiktningsmännen att  försöka klämma in min bil!
-Det är ju bara en liten bubbla sa jag
Så det gjorde jag, de tog in min bil (kan det ha påverkat saken? Att ögonen rann på mig efter en blåsig 45min resa??nercabbat, nääe.......... de var nog bara snälla, inte medlidsamma........äähh skit samma) den blev besiktigad och jag fick mycket beröm för den men också 2 inte helt oväntade 2-or , handbromsen och tutan!! 

Nu får jag köra med den, en månad till iallafall!!

Det tar lång tid att ta sig över E22-an med en bubbla.........i rusningstrafiken vid16-17 tiden.................en fredag...........den 27.....................en avlöningsdag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0