Födelsedag

Hade jag häromdagen!! En annorlunda sådan!!
Jag och m och hundarna var på ensamma på Böda. Ingen sjöng på morgonen och inga presenter.........
Men m gick upp innan mig, tog hundrundan och åkte och handlade oss frukostfrallorna!! De åt vi sedan ute i det fina vädret.

Vi handlade jordgubbar och sen "bakade" vi tårta (det kan nog inte kallas "baka tårta" när man bara mosar banan, jordgubbar, vispar vaniljkräm och grädde och sen lägger ihop de färdiga tårtbottnarna och dekorerar med jordgubbar.....eller??) .............men tårta blev det och just jordgubbstårta ska det alltid vara den 19 juni.......... jämt!!

Vi förberedde lite bus också, för nygifta B och T skulle komma senare på dagen och de har vi inte träffat sen de blev herr och fru!
Vi gjorde en gul flagga ,som på baksidan täcktes av ett stort rött hjärta (mina gamla julgardiner användes)
och på andra sidan stod det deras namn, att de var nygifta och bröllopsdatumet, den hade vi tänkt sätta upp i deras bröllopspresent, flaggstången!! Vi blåste upp säckvis med ballonger(ett riktigt otrevligt uppdrag eftersom ballongerna var gamla och 1 av 3 sprängdes innan de var uppblåsta!!)..........och vattenballonger som vi täckte golvet i deras förtält med!!
Det projektet påbörjade vi redan på onsdagskvällen och med jämna mellanrum small det inne i deras förtält...........
.-nu small det en till, sa vi ............Undrar vad de andra camparna trodde hände, när det small hela tiden i ett tält som ingen bodde i just då??!!
Vi gjorde också en stor banderoll (synd att jag fick städdille och av misstag slängde den .......som jag jobbat med så...........och soptunnan är typ 5m djup!!!!!!!!!!!..........men jag fick hittade ett annat lakan och fick göra om allting........)som vi sen fäste på baksidan av deras husvagn och en gul liten banderoll som vi satte på kortsidan av husvagnen!!

Jordgubbar och Champang (???????????..........hur stavas det?) stod framdukat utanför på deras utemöbler när de kom!
Och risgrynen haglade...........
P-I kompletterade ballongerna på golvet med att tömma en ölburk på öl från botten och istället fyllde den med ärtor.....som hamnade på golvet när burken flyttades!!! fniss......

B och T blev riktigt överraskade sa de, de hade inte alls räknat med något sådant!
Konstigt.........jag trodde de kände oss......
Bålgetingarnas ( de är verkligen groteska!!!) "överraskning" uppskattades dock inte............de hade byggt sig ett bo komplett  med larver och allt.............yuuw......... inuti B:s jacka inne i förtältet!!

På em kom först L och O, sen mamma och pappa, och senare även A och M och sist kom E och S (som som vanligt haft strul med bilar!!) för att fira min födelsedag.
Lagom tills vi skulle äta kom alla andra "långliggarkompisarna".............och regnet!! Så vi trängde ihop oss allihop i vårt förtält och åt och hade det trevligt!!

Det blev fullt i vår husvagn på natten eftersom alla ungarna,barnbarnet och "svärdotter" valde att sova över. Mysigt!!
Jag kom på mig flera gånger under em och kvällen att gå omkring och fånlé.......

Livet är toppen!!
Vad gör det  då att man fyller 47??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0