Hemma

Idag ska jag vara hemma HEEEEEEELA dagen!
Och vet ni vad jag ska göra?? INGENTING!!

Hemma just nu, är ett stort rött trähus byggt 1910 på landet. Med skogen på ena sidan och stort fält på baksidan och 10min promenad till havet! Kortsidorna av tomten har en 3-4m hög syrenhäck! Doftar fantastiskt såhär års!!image7
Här har vi bott sen i augusti 2007!

Vi hade inte tänkt flytta egentligen. A hade VERKLIGEN inte tänkt flytta!!!
Men jag kände mig lite rastlös och ville ha lite omväxling. När jag sen tänkte bakåt så insåg jag att var 10-11år har vi bytt hem! Jag hade också en stark längtan ut på landet och ville komma närmare vattnet!!
Och så såg jag den där husannonsen och blev förälskad redan då!!

Huset var perfekt för oss!! Som gjort för oss!!

Jag skickade sms till m och Loch beskrev huset och gården och skickade också med en fråga. -Tror du vi får med oss pappa på det här??

A var lite skeptisk......eller.........jaa............väldigt mycket skeptisk!!
Samma kväll tog jag mig en runda i smyg med bilen för att se var det låg!
Det låg ganska långt bort tyckte jag........... men jag blev än mer förälskad i huset iallafall!!

Jag lyckades få med mig A på visningen iallafall, och själv fick jag ta ledigt några timmar fån jobbet för att kunna vara med själv!
Då blev han förälskad i huset, läget och gården han med, men jag blev lite mer fundersam......det var ju en del att göra och jag var inte säker på att A hade ork eller lust att göra det!!
Nära vattnet
Två dubbelgarage,
ett stall (ok.. kunde bli.........)
en lada ........plats för fler bilar!!
en hundgård........(hundgård och hundgård det visade sig vara en bättre hönsgård, iallafall inte rymningssäkert för en schäfer........!!)
en hage,
220kvm boende yta med 4sovrum... eller 3 1/2 rum S:s rum (vi trodde han skulle fått tag i egen lägenhet) är mycket litet 2x3m,(han sa att han kände sig som en lyxigare variant av Harry Potter....hans "skrubb" låg iallafall ovanför trappan!!!) allrum på öv,tv-rum, matsal, underbart kök, vardagsrum, två toa och rymlig tvättstuga. Helt perfekt hus för oss.............som gjort för oss som sagt
image8
Vi gick med i budgivningen iallafall och hade bestämt oss för ett slutbud! Ett fruktansvärt nervös och stressande påfund det där med budgivning!!
Man gick på helspänd i flera dagar, hoppade till vid varenda pip från mobilen!!
Till slut var vi bara två kvar! 25 tusen hit, 25 dit sen passerades vårt planerade slutbud!! SHIT!!

Jag jobbade, så vi samrådde på telefon A och jag och bestämde oss för att tacka för oss, vi skulle ringa och meddela mäklaren det dagen därpå.
Den natten sov jag på jobbet...........sov och sov...jag funderade, räknade och planerade mest hela natten.
Jag ringde A direkt på morgonen och hade 15 argument till varför vi ska fortsätta och bad honom avvakta att ringa mäklaren förrän vi pratat och räknat igenom det en gång till vid lunchen!
Sur som attan blev han.........skitsur..........han tyckte jag var dum.... vi hade ju bestämt ..vi skulle ju...etc etc

När han kom hem på lunchen hade jag övat på mina argument och hittat ett par till!!!
Det behövdes inte.......snopet..........han hade på fm ringt och pratat med sin bankman som gett honom samma 15 argument som jag haft!!
A
trodde nästan att vi sammarbetade bankmannen och jag!!
-Ni kan lätt gå upp en 200-tusen till sa han på banken..........det är huset och gården värt!! YES YES YES!!!!!!!!!!!!
Då gav vi våra motståndare skrämselhicka och la på 100-tusen till............de ökade med 25...........vi ökade med 50....... Då gav de upp!!!!! Huset var vårt!! Jag sa ju att det var som gjort för oss!!

image9

Vi började med att ta bort alla hemska stilbrytande låtsasgranarna på framsidan av huset, de var hemska!!!
Och sen köpte vi oss en ny badtunna!

Inte en sekund har vi ångrat oss ...........eller jo....... kanske lite........ när innehållet i avloppet kom upp genom toan nere när m duschade på övervåningen!! m fick avbryta sin dusch omedelbart och sen fick vi torka golv...inget roligt jobb!!
Eller när de för andra gången fick tömma brunnen pga av vattenkvaliten och ändå sätta in en uv-lampa för att få bort bakterierna.........då ångrade vi oss nog........... en halv sekund iallafall........... och undrade om vi köpt drömkåken!!!
A tackar mig med jämna mellanrum för att jag var så envis och han brukar tacka M på banken också när han springer på honom!!
För vi trivs såå fantastiskt bra och njuter varenda dag av att komma hem!!
Det är vardagslyx det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0