Hundliv

De som läst mina bloggar ett tag, har väl uppfattat att jag är mer än en aning trött på min jaktschäfer........... jag har ju t.o.m nämnt avlivning som ett lämpligt alternativ!!
Nu har vi kommit på ett bättre!!

Hon ska få ett nytt liv.....en ny familj......inne i stan........s kanske ska bli "cityhund", där är det ju inte så gott om rådjur, skog och kaniner men gott om promenadvägar.............
E ska idag fjäska lite, baka tårta och bjuda sin hyresvärd på den och ställa frågan om hon och S skulle kunna få ha hund i lägenheten. Det är egentligen hundförbud där. Men s är ju ingen valp som kissar inne eller tuggar sönder saker så det kanske...........förhoppningsvis går att få honom att ändra den regeln.
Annars ska de flytta dit där de får ha henne!!

Det vore ju sååååååååååååå bra!!
Hon är ju en härlig hund ,med skön personlighet(...säger man så om hundar??), lugn och lätt att hantera,utom på promenader när hon får spår på något och det får hon alltid..........då är hon odräglig!!
Då skulle jag ju fortfarande träffa henne, hon skulle få det så bra och hon älskar E ........och det är ömsesidigt.
S hade visserligen tänkt sig en mops.............. men han tycker att s passar hans nya biltema(??!!).........det militära.(??!!) så han är helt med på det nu!
Lycka till E!!

Och jag kan skaffa mig en ny hund, ........utan jakt i sig............ som kan ta långa skogspromenader och svampplockararrundor utan att i första hand jaga kanin eller rådjur. Så jag kan få plocka svamp och njuta istället för att ropa efter och leta hund och oroa mig i 20-30min innan hunden är tillbaka......... och som kan vara lös ute med mig i trädgården utan att jaga kaniner, katter, fasaner eller kanadagäss.... utan leka med mig istället.!!

Jag är lite sugen på en irländsk varghund...........men jag känner inte till hur mycket jakt det är i dem och hur mycket pälsskötsel de kräver.....men de är härligt stora!! Jag vill ha en stor hund!!
Berner sennen älskar jag också...........det har jag haft förut............de är såå härligt coola, bamsiga och vackra.
Pyrenéerhund är ganska goa också, men de vet jag inte heller så mycket om. Grand Danois är helsköna men de dreglar..

Nähe.....nu har jag inte tid längre.................. jag ska gå in på www.vovve.se och............ blocket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0