Izzy

I fredags kväll kl 19 fick vi hämta hem vår nya familjemedlem!
Tidigare på dagen så hade jag förståss handlat mat, halsband och koppel,matskålar,leksaker och hundgodis....
(för alldeles för mycket pengar). Jag hittade rosa halsband och koppel, det köpte jag... det var så sött......men jag lovar............att när hon är en stor maffig cool pyrredam ska hon få annan färg!! Men nu är hon ju bara bebis och tjejbebisar ska väl ha rosa!!

Hela familjen (de som bor hemma...) och C åkte med för att hämta henne.


Natsumi är hennes kennelnamn, men för oss är hon Izzy (..........................som assesieras....så stavas det inte.........associeras..........men herregud..............ääh ni fattar..........kommer från både isbjörn och grizzly. Alla tikar jag haft genom åren har haft Y som sista bokstav Fanny, Molly och Sally och nu har jag funderat på Dolly, Polly (det är en papegoja sa S så glöm det) och Peggy, men Izzy  var det vi fastnade mest för, så det fick det bli Izzy (isbjörn).
Izzy är en kritivit Pyreneér hund som väger 17,5kg, hon är 14 veckor gammal (hon är större än en fullvuxen cocker spaniel)
A hade gärna tagit med sig kennelns maffiga hanne,Nemo han var en riktig bjässe.

Bilresan hem gick bra, hon somnade med en gång iallafall så var hon tyst och lugn hela resan.

Väl hemma så blev hon efter en stund presenterad för sin hundsambo....t  ,familjens svarta,kastrerade,2½årige, 10kilos
Papillonspets.
Han kommer från en småhunds blandrasfabrik i Skåne(jag visste inte att det var det förrän vi kom dit och där parades småhundar i vart och vartannat rum, i ett rum var det en chihuahua och nakenhund i ett annat ,en toypudel och JackRussel .......................................en hundbordell!! )men då hade  vi redan blivit förälskade i den pyttelilla  lurviga svarta valpen så han fick följa med hem.
Han kommer att väga runt 3kg sa "hunduppblandaren"  ja...............eller hur................han väger 3ggr så mycket nu......................och då är han inte speciellt tjock,,,,,,,,,,,,,,kanske något halvkilo ett kilo eller nå´t...........möjligtvis

Det gick bra att umgås och leka med t, och jag hade inte trott något annat heller.t var överlycklig, han som brukar leka och busa mest med schäfrar, nu var han snabbast, vilken lycka!!
 t "uppfostrar" i litegrann, -MoRRRR min mat.....  (men han har inget emot att smaka på hennes mat. )
Och när hon vill busa eller leka när de går i koppel ignorerar han henne, för det vet han att man inte ska göra, och så visade han henne vart hundsängen i husvagnen finns!!
De är ju verkligen riktiga kontraster t och i:
Kritvit - kolsvart
Stor - liten
tik - hanne....hm........han var iallafall
klumpig - smidig
spetsig - trubbig

Idag ska hon nog få hälsa på världens snällaste (....men rastlösaste) schäfer, L:s n. Det kommer inte att bli något problem för n har inga problem med andra hundar.
Då blir det större utmaning att träffa s för hon kan vara riktigt bitchig mot vissa hundar.Men det ska gå, det måste gå!!!

i slocknade vid 22.30 tiden, men sen blev hon väckt någon timme senare för en "kisserunda" innan natten. Det tog en stund innan hon kom i ro för natten, till slut så la hon sig på det kallaste (...och trängsta!!) stället i huset, bredvid min säng under det öppna (alltid,även mitt i vintern) fönstret och blev kliad på ryggen och somnade.Jag kliade A på ryggen med andra handen, det gillar han!
Men han gillade inte att bli väckt kl 5.15 för att hjälpa mig lyfta upp dubbelsängen för att befria i som fastnat där under!!!

Så nu är det tidiga morgnar som gäller igen, inga sovmorgnar till halvåtta halvnio inte!!
Har jag verkligen tänkt mig för??.............hmm.........
Jaa, det har jag..........det går snabbare att få en valp än en bebis att anpassa sig till min dygnsrytm.
Så jag får väl bara vänta på det då................ett par månader!!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Grattis till er nya familjemedlem!! Nu vill vi se bilder!! Kraaaam

2008-06-29 @ 12:01:15
URL: http://kajplats13.blogg.se/
Postat av: Eliza

Sikken sötnos, fast jag har världens sötaste och snällaste schäfer =) Hon va en pingla igår på utställningen och sov till kvart över 9 imorse haha :)



Mår fint nu så de ska nog gå bra :) Många Kramar

2008-06-29 @ 13:23:24
Postat av: Arita Werkelin

Ooh så roligt att min Akinas syster har hamnat hos en hundkompis och troligtvis får hon många nya kompisar!

Skulle vara kul att träffas och Stina har redan skvallrat att du skulle eventuellt komma till Norje Boke!Det är ett himmelrike för alla pyrreälskare!

Massor av vita luffsar!Hoppas att vi ses nån gång!

2008-06-30 @ 00:19:07
Postat av: syrran

Underbar!!!!!

Jag ser fram mot att stifta bekantskap med denna gulliga lilla varelse (påminner om resten av familjen) Kramar

2008-07-09 @ 18:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0