Kaninjakt

Klart det var fint väder på Böda när vi kom hit! Det kom skurar hemma och mellan Borgholm och Köpingsvik stod det verkligen som spön i backen.
...men på Böda var det klarblå himmel och strålande solsken........................förståss!!
m och jag fick börja med att fixa till vindskyddet som blåst ner............ eller nåt.... sen.......... kunde vi hissa flaggan!!

Vi skulle senare på kvällen ta en liten kvällsrunda med hundarna..........................då har kaninerna "sammanträde" 50m från tältet........jädra kaniner............det är människornas Böda nu..............kom igen i september!!!
Innan vi kopplat t slet sig s ur handen på mig..................och båda for iväg i 190........utan att lyssna..........jädra hundar!!
Kaninerna sprang åt 3 olika håll men hundarna följde den som sprang in i skogen!!!

Det var bara att leta ropa och vissla efter hundjä...............!!
Vad ska man göra?? De ignorerar fullständigt rop och visslingar, det finns inget som är roligare än att jaga kaniner i deras värld...... tydligen!! Tips någon?? Förrutom avlivning!!

20m senare, medan jag fortfarande letade kom s....... som om inget hade hänt.....men ingen t.

Medan vi letade och ropade på t, passade s på att rulla sig i ett dike full av lera............(vad är det för fel på avlivning..............) Normalt sätt har hon svarta fält.......nu var hon kolsvart..........grrrrrrrrrrrr..........utom på ryggen där hon bara var "normalsvart".

Lille t, kom han med sen efter en stund han gillar inte att smutsa ner sig så han var ganska ren.
Jag fick ta med mig min leriga hund ner till havet och bada henne, tur att hon gillar att bada och törstig var hon också så hon var inte svår att få i vattnet.Vattnet blev alldeles svart runt henne!!
Påväg tillbaka från vattnet............passade hon på att rulla sig i sanden!! (Avlivning låter helt ok!!!)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Fniss... det där vet jag allt om. Värst var det när Vilda kom hem med en arg bonde i släptåg efter att hon vallat alla kor genom skogen.. hua. Ibland är de billiga våra djur.

2008-06-18 @ 20:27:20
URL: http://kajplats13.blogg.se/
Postat av: Eliza

Ska baka ikväll och gå ner till hyresvärden :) Hehe Sally vill bo i stan =) Tack för en underbar helg! Många Kramar!

2008-06-23 @ 09:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0