Känslostormar

Jag gjorde som jag tänkt...åkte direkt till Kenneln efter jobbet!
Efter att ha hämtat ut handpenningen från minuten!!

Och där var hon...........min hund............hon var precis som jag ville ha henne, stor, kritvit och social! Izzy isbjörn!!
Tyvärr sa uppfödaren att jag inte kunde få hem henne till helgen, för hon trodde inte hon skulle hinna få någon tid för veterinärbesiktning.....och jag som ville ha med mig henne hem.......helst med en gång men iallafall
till helgen när jag är ledig och allt..........Typiskt!!

Jag försökte komma på någon lösning, jag ville ju så gärna ha hem henne, att försöka få en besiktningstid imorrron....... eller att jag kunde få hem henne och besiktiga henne själv nästa vecka...........hon föll till föga (tack tack tack) och ringde och försökte få en tid!
Medans hon gjorde det gick jag till bilen för att hämta pengar och min mobil så jag kunde fotografera skönheten och visa för familjen!! Jag kände mig såå lycklig!!

När jag kom till bilen hade jag massa missade samtal från E och hon hade också lämnat meddelande och skickat sms om att hon hade fått värsta allergireaktionen på s, hon hade svårt och andas och helt tjocknat i hals, näsa och ögon!!!!
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJ!!!

Innan jag hann ringa upp E ringde hon mig, hon grät och var helt förstörd och förtvivlad...........och hade dåligt samvete för min skull (!!??) och tyckte att A var jättearg på henne!!! Det försökte jag ta ur henne med en gång.........(men lyckades inte med det fullt ut förstod jag, )och förklarade att A med största säkerhet INTE var arg på henne, bara resten av världen pga av stress och jäkelskap och trötthet!!

Det var bara att säga det till den trevliga hjälpsamma uppfödaren K, (som mot alla odds hade fått en besiktningstid dagen därpå.........självklart!) att jag inte kunde ta valpen,  för jag har måste ta tillbaka min scäfer! Och åka därifrån..........
Jag kände mig såå olycklig!!

I bilen påväg hem ringde jag och pratade först med A sen med  L och sist med m. Och vi var alla överens om att vi då måste hitta en annan lösning för s, för vi varken vill eller orkar ha henne hos oss längre (pga av all jakt det finns i henne!!) Och att jag får tacka nej till valpen tills vi hittat den lösningen (kontakta s uppfödare för förslag på omplacering, eller sätta in en annons på henne eller som en sista utväg........ avlivning (brrrrr,........... vill verkligen inte det!!)

A skulle inte under några omständigheter gå med på att ha 3 hundar, inte ens för en tid!! DET visste jag!!
Jag kände mig såå ledsen!!

Jag ringde och pratade med S och E (var för sig )senare på em, E mådde lite bättre då och de hade pratat och bestämt sig för att ha kvar s, de trodde inte att det var s som hade orsakat E:s dåliga mående utan en kraftig förkylning som brutit ut och att s bara var en bi-orsak. Jag fortsatte diskussionen med dem genom att åka till firman/garaget där de och s höll till och prata med dem och hälsa på s (som jag nu är "farmor" till .........eller gammelmatte!!!!!)

De stod fast i att de ville ha kvar s och skulle det visa sig att allergin håller i sig så sa E att hennes pappa var intresserad av att ta över henne. E trodde verkligen inte att hon reagerade mot hunden eftersom ju har sovit i husvagn med henne..............och de två andra hundarna ( t och L:s schäfer  n) flera gånger, och bott och varit mycket hos oss och alltid ägnat mycket tid åt s som hon tycker så mycket om! Så så fick det bli, det är deras beslut och övertygelse!!

Jag hade bråttom att ringa och berätta det för K på Kenneln, hon verkade bli nästan lika glad som mig över att allt verkat ha ordnat sig!!
Vi bestämde att vi ska hämta valpen i kl 19.00 dagen därpå!!
Jag kände mig såå glad!!

Våldsamma känslostormar denna dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0