Pyrenéer hund

När jag kom hem från Kennelbesöket igår gick jag raka vägen upp till datan och sökte Kennlar som föder upp Pyrenéer hund!
Det fanns flera stycken! En i grannkommunen visade det sig( !!??) Jag ringde alla...........

Men ingen hade någon valp till salu, en hade visserligen en kvar och de tvistade i familjen om de skulle behålla den eller inte.....jag lämnade mitt nummer!!
Kenneln här i krokarna visste inte om hon skulle behålla den valp hon hade, pga att den var för lite pigmenterad för att avla på,men ville avvakta någon månad.....jag lämnade mitt nummer!!

Jaja....... tänkte jag jag får väl vänta tills nästa års kullar kommer, för en "Pyrre" (.......de kallas så av proffsen...och mig........korkat att köpa en hund som är så svår att stava till) vill jag ha!!
Jag menar förståss: en pyrre SKA jag ha!!

Jag ringde också kenneln vi besökt tidigare på dagen och sa att jag inte ville ha hennes valp.Hon blev skitsur!! Hon som var så trevlig och pratsam tidigare på dagen var nu fåordig och riktigt kort i tonen!! Men hon hade ju själv valt att behålla den andra tikvalpen av någon anledning, det var ju aldrig snack om att jag skulle kunna få välja valp. Tyvärr för henne så är jag ingen nybörjarhundägare, (det här blir min 6-te hund och alla andra har blivit bra och trevliga hundar, jag har faktiskt ångrat mig och tackat nej till en annan valp som jag tittat och bestämt mig för vid ett annat tillfälle, innan vi hittade t)
Hon upplyste mig också nogsamt om att nu fanns det minsann inga valpar hos någon uppfödare förrän nästa år!!
Too bad! Men jag ville iallafall inte ha valpen hon hade, jag vill ha en social valp som gillar folk!
Såå sur!!

A hade väl en orealistisk förhoppning om att jag skulle nöja mig med en hund.......... men hallååå, t är ju katten i huset (fråga lille O)
Jag vill ha en riktig hund!! Jag alltid sagt till A att om han inte vill ha hund så får han byta fru.....och hittills har han valt att ha hund!! (som väl är!!)

När jag var på jobbet så hade det ringt från en kennel som sagt till m att de beslutat sig för att de skulle sälja sin valp iallafall. m hade inte gett mitt mobilnummer.........inte skrivit upp något telefonnummer ........eller namn............aaaaaaaaa.
Måste träna henne i telefonvett!!
m ringde iallafall min mobil och lämnade meddelande om det!
Gissa om jag var snabb och ringa tillbaka när jag hört det!!

På rasten letade jag fram Kennlarnas nummer...igen......och ringde jag upp de två kennlarna som jag lämnat mitt nummer till, den första jag ringde till (hon med tvisten i familjen) pratade länge med mig om pyrrar men det var inte hon som ringt mig. På det andra samtalet fick jag napp....(det var hon med pigmenteringen) de hade haft familjeråd och beslutat sig för att sälja sin valp!! YES YES YES!!! Jag kunde inte låta bli att fånle resten av samtalet!!
Det var en stor valp och väldigt mycket vit!! Kanoon!! Jag vill ju ha en isbjörn!!
Dessutom var det hon som bodde här i närheten......................... hon bor på vägen till och från jobbet !
Jag slutar 10.30 imorgon.....var tror ni jag är 10.50??



En sån här är hon!! En isbjörn!! Hon borde heta Izzy!! Det passar väl en isbjörn??
Om jag gillar henne förståss!! Och om hon går igenom besiktningen förståss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0