300mil!!!!

Sista dagen på semestern den här gången, nu får jag jobba ett par veckor innan det är dags för den "riktiga" semestern!
Jag har varit uppe i Sundsvall, på Böda, i Vissefjärda och idag har vi gjort en dagstur till Skåne. Ca 300 mil har jag åkt/kört de här 19 lediga dagarna!!

Vi var i Skåne idag L, m och jag, för att titta på häst till m och hund till mig! (E och S har fått lov att ha hund boende hos sig i lägenheten, så s flyttar imorgon!!)

Vi åkte förbi "Grisbäck"........vem vill bo där??
Vi såg byn "Sextorp".................är det ett gammalt namn för bordell??
Och vi skrattade så tårarna rann på oss alla tre åt byn "Sövröd" mest pga att jag läste fel och tyckte att det stod "Sövröv" som sen m av misstag sa till hästägaren när hon undrade var vi var!!

Det blev ingen häst, hästen var inte klok, han travade snyggt och kunde hoppa,men kunde inte galoppera mer än 5 steg innan han återgick till trav och dessutom slängde han av m............som är riktigt duktig på att rida och har en kanonbra balans.....iallafall på en vettig häst.............men det var inte den här!!

Så då åkte vi och hälsade på en kennel som föder upp Pyrenéer hundar istället.
Det blev den rasen vi (.............mest jag kanske) fastnade för efter att ha läst på om de alternativen jag hade igår.


Den här "lilla tjejen" skulle kunna ha blivit vår!!



m trivdes med uppvaktningen!!


En gård full med Isbjörnar!.................jag menar Pyrenéer hundar!!

Den valpen som var till salu tilltalade inte mig så mycket, hon verkade blyg och höll sig mest för sig själv medans de andra 5 gärna ville bli kliade och klappade!
Men en valp av den rasen kommer det att bli!! Jag ska bara hitta den "rätta"valpen.
De verkar vara en skön blandning av Berner Sennens coolhet och schäferns go.Och dömdes ut som jakthund redan på 1400-talet har jag fått höra!

Och s kommer att trivas så bra med uppmärksamheten hon kommer att få hemma hos E och S!
Och alla levde lyckliga...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0