Tillbaks till verkligheten

Det är inte klok vad man vänjer sig vid att ha semester!!
-Vad är det för dag idag? Vad är klockan?Är det matdags?
Vem bryr sig?............  det  är semestern!!

Tillbaka på jobbet igen, vilket egentligen är helt ok, jag har ju ett fantastiskt jobb med härliga ungar och arbetskamrater!!

Nu finns det dock ett annat jobb inom kommunen som jag är riktigt nyfiken på! Jobba i en lägenhet med ensamkommande invandrar ungdomar!                 Vilken utmaning!       Häftigt!!                    Vill ha!!
Jag blev riktigt  besviken  idag när jag fick klart för mig att det var beslutat att de tjänsterna inte skulle annonseras utan tillsättas internt.
Kändes orättvist!! Då har man ju inte ens en sportslig chans!
Vi tog den diskussionen med chefen J idag på personalmötet och utryckte vårt missnöje, och senare på eftermiddagen så låg det ett mail i inkorgen!!  Tjänsterna var ute.... internt!
Tack chefen, det känns bra att man blir lyssnad på!!

Fast egentligen borde jag hitta ett jobb närmre, nu när bensinen är såå sjukt dyr!
5 mil till jobbet kostar!!
Men det finns ju inga!!

Jag vill ju jobba med ungdomar, det finns inget så stimulerande arbete tycker jag!
Jag trivs ju med precis ALLT på jobbet...........men
jag har varit här i 8½år, jag kan det här jobbet nu och skulle vilja testa någon annat........och kärringen blir ju inte yngre!!
Historiskt sett så har jag bytt arbetsplats efter 8-10år. Det är dags nu!

Kriminalvården är jag också nyfiken på.........men det finns det ju inga lediga jobb!!
Inte här i närheten iallafall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0