Oliver

Då menar jag inte oliver man äter, utan lille älskade,bestämda, bortskämda O.

Han är så härlig just nu, han tar några steg på egen hand, men vill helst att man håller i honom. Och vad han håller sen.... fingrarna vitnar efter en stund. Där han inte få vara typ i krukorna på golvet, hundskålarna det är där han helst vill vara.
Han har hunnit bli 10mån nu och morfar är favoriten, jag funkar i nödfall om vi är ensamma. Jag får väl vänta in nästa barnbarn!!

När jag för lite mer än 1 1.5år sedan fick höra att jag skulle bli mormor undrade jag om jag verkligen var mogen för att bli mormor!! A var definitivt redo för att bli morfar sa han!

Dagen han föddes ringde L tidigt på morgonen och bad oss hämta hunden. Det gick inte att somna om efter det precis!! Dessutom hade jag arbetsdag från 9-23 och det var möte de första 4 timmarna. Jag fick dispens för att ha mobilen på, t.o.m på det större mötet med ungdomsgruppen. Jag var kanske inte helt fokuserad på arbetet den dagen!! På em ringde L ,ingen bebis än men hon tyckte det var jobbigt, hon ville helst åka därifrån!!

Det var en av de längsta dagarna i mitt liv och telefonen ringde hela tiden och sms blev jag bombaderad med från blivande moster, och morbröder!!

Vid 19.30 tiden kom han, det var en överraskning, jag var helt övertygad om att det skulle vara en tjej eftersom det de senaste 4 generationerna varit en flicka som fötts först.
Lilla Edvin har kommit sa L. Jag jublade,gratulerade och frågade tusen frågor .Sen bombarderade jag hela min telefonlistan med sms om Edvins ankomst, efter att ha upplyst A om att han minsann äntligen blivit morfar till en lite Edvin förståss.
Jag fick senare på kvällen skicka alla sms igen och meddela att det var Oliver han skulle heta, för han var ingen Edvin sa L.
A, M och m
var i husvagnen och väntade mig dagen därpå, men innan jag åkte till Böda åkte jag till BB tillsammans med S, för att träffa min nya ättling.
Vilken upplevelse att få en ättling utan smärta!!
Han var ju inte helt oväntat helt fantastisk!
Det konstiga var att det kändes hemtamt att hålla ett sånt´ där litet knyte, trots att det nästan var 14 år sedan jag höll en så liten baby!
Jag pussade nästan sönder det vackra barnet, som jag var den första i släkten som träffade och även S blev lite förälskad i den lille vackre pojken.
O hade trasslat in sig i sovpåsen och filten så jag rättade till det, då ser jag att L och T tittar konstigt på mig. Jag undrade om jag gjort något fel ,men då skrattade de och sa att de hade själv gjort den manövern, det tog dem en kvart och de fick hjälpas åt..... det som jag som rutinerad 4 barnsmor fixade på en halv minut.

Det var svårt att åka därifrån men det gjorde jag iallafall. Jag åkte och köpte cigarrer och glasstårta och hämtade champagne innan jag åkte. När jag sen kom till Böda bjöd vi alla långliggarna på cigarrer, glasstårta och champagne!! Det var lite ovanligt kombination men uppskattad.

O var bara två veckor när han kom till Böda första gången och blev presenterad för våra vänner där!

Med O så fick vår släkt en femte generation på tre håll ,eftersom jag har min mormor och farmor kvar och A har sin farmor. Det är faktiskt lite coolt!!
A:s farmor är äldst, hon är född 1913 och O kom 94år senare!!

Jag väntar nu på att O ska lära sig säga mormor och komma rusande mot mig i full fart, det ser jag fram emot!!
 
image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0