Påskmiddag

På söndagen lyckades vi äntligen samla familjen för att äta påskmiddag! Vi skulle ha knyte!!
m bakade bröd och bullar hela lördagen, A putsade mässing och jag gjorde Karlssons frestelse och kakor.
Strax innan 13 började gästerna ramla in och sen hjälptes vi alla åt med att duka,bära möbler, laga mat och att leka med O.
Mina föräldrar, svärföräldrar, barnen med respektive, ett barnbarn och en extra hund (hundbarnbarn) fyllde huset med skratt, stoj och trevlig samvaro.
A och jag gjorde tvärs emot vad alla andra brukar göra när barnen blir stora och börjar flytta hemifrån. Istället för att flytta till något mindre inåt stan flyttade vi till något större ute på landet. Och sådana här dagar inser vi att vi gjorde ett riktigt val!
14 vid bordet (och 3 under) blev vi, och fler kommer vi troligtvis att bli när alla barn har skaffat sig respektive och barn.
Härligt!!
För 12-14 år sedan hade vi minst sagt ganska fullt upp A och jag. Vi bestämde t.o.m med våra närmsta anhöriga, att de inte fick ringa hem till oss mellan 18-20 på kvällarna.
Ibland undrade vi då varför vi skaffat oss en såå stor familj. Jag vet att vi "tröstade" oss med att det kommer att bli så härligt när alla blivit vuxna, kloka och trevliga att umgås med! Där är vi nu! Och det har varit värt allt jobb för att komma hit!!
Kvällen avslutades med ett varmt bad i badtunnan på gården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0