Presentation av mig och mitt liv

JAG
  • är 40+ ....................eller snarare 50-
  • A är mannen i mitt liv ,sen snart 29år.Jag spanade in honom när han var 12 och på studiebesök på högstadieskolan jag redan gick på. Han fick växa till sig, men när han fyllde 16 slog jag till!! Han är alltså mer 50- minus än jag!!
  • L familjens "försökskanin", fyller snart 24 och resultatet av vårt första försök att uppfostra ett barn till en bra människa, blev efter lite krokigheter alldeles strålande!! Hon är sambo med lugna stabila T och mor till lille underbare O som nyligen lärt sig att förflytta sig på två ben
  • S föddes 86 och är stor, varm och go med en härlig humor och sambo. Sambon E "importerade" han från Sala i höstas. Hon är ett riktigt energiknippe.
  • M började gymnasiet i höstas, har ett brinnande bilintresse, men får inte ta körkort än eftersom han är född 91. Han är den mest hjälpsamma och den enda av barnen som inte ärvt min "telefonfobi" han tycker inte att det är läskigt att ringa telefonsamtal. C är hans söta sociala flickvän.
  • Lilla m, kommer alltid att vara minst trots att hon fyller 15 i sommar. Hon är en typisk "fjortis" med många "ofta" och "typ" i sin vokabulär. Djur är hennes liv och hon är alldeles makalös på att fixar saker. Allt från att baka ,att snickra till ett par hopphinder, klä om stolar, sticka, montera ihop hästboxar och rida.
  • Familjen består också av två fyrfota medlemmar i huset,  s en långhårig schäfer och t som är en svart "pappillonspets" och två "hästfärgade" hästar som finns i stallet på gården.
  • JAG
  • arbetar som behandlingsassistent och jobbar med härliga tonåringar!!
  • bor på landet i ett stort gammalt hus, sen ett halvår tillbaka
  • kör oftast Saab men även Corvette och VW bubbla cab
  • längtar till säsongstarten på Böda. V.15 flyttar vi husvagnen dit för att sen ha den stående där till september-oktober!! Jippie
  • tror på ett liv på Andra sidan
  • avskyr igelkottar, det är så rysligt när man hör deras frasande, klickade steg mot asfalten. Brrr
  • njuter av sol och bad
  • gillar att plocka svamp
  • ogillar hösten
  • hatar att gå till tandläkaren, det gör så ont både i plånboken och i munnen
  • älskar familjen och livet
  • bör gå ner i vikt
  • forskar om släkten i gamla kyrkböcker
  • tränar för lite
  • lagar gärna mat, helst festmåltider, vardagsmat som falukorv och makaroner är hur trååkigt som helst
  • dricker mest cola light, men vid festliga tillfällen får det gärna hållas mörk rom i cola glaset eller så blir det en tequila med kanel på en apelsinlyfta, mmm
  • tittar gärna på TV bäst är CSI,Så ska det låta, sjukhusserier och polisserier
  • läser mest på somrarna, men då gör jag det mycket och gärna
  • skrattar åt ordvrängerier, syftningsfel och AFV
  • saknar Cia
  • trivs med vännerna på Böda: familjerna B/C, K, M, G, A
  • ser positivt på det mesta
  • borde träna
  • gråter sällan
  • avundas de som gillar att städa
  • lyssnar på rix fm i bilen annars helst på tystnaden
  • behöver solenergi
  • bryter sällan ihop

Kommentarer
Postat av: Britt

Finns bara en sak att säga om dej...
Du är underbar
Kram syrran

2008-03-26 @ 17:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0