Jobbarhelg

Då menar jag JOBBARHELG!! Jag har haft långhelg, vilket innebär att jag från fre-måndag jobbar 47.5timma!!!
Jag har bara varit ifrån jobbet 10 tim på natten mellan fre-lör och 10 tim natten mellan lör-sön!
Och så restid på 45min per resa förståss!

Och den här helgen av alla........årets hittills varmaste helg..... då borde jag ha varit på Böda istället!!
Då VILLE jag verkligen vara på Böda istället!
Jag skulle ha badat om jag varit på Böda! ............tror jag...

Ett litet plåster på såret är ju iallafall att det varit storhelgsersättning, 82:- extra i timmen är ju inte fel förståss!
Och jag kunde åka nercabbat till jobbet!!

A och ungarna åkte inte heller till Böda, men jag missade:
Att grilla ett 12kg:s gyrosspett hemma för första gången........... det fanns lite smakprov  när jag kom hem iallafall, det är såå gott med nygrillad handskuren gyros
Att pussa på O
Att handla jordgubbs och hallonplantor
Att få gå på fest hos grannarna................ jag fick bara känna på A:s andedräkt när han kom hem!!!!
Att bli bjuden på mat  i Revsudden

Men..... jag slapp:
Att diska gyrosmaskinen
Att gräva bär och grönsaksland
Att ha ont i huvudet

Och jag fick äta frukost på altanen med familjen både lördag och söndag

Men jag ska inte klaga,mitt jobb är ju faktiskt väldigt omväxlande!!
I helgen har jag:
Planterat uteblommor
Blivit utskälld av en missnöjd ungdom
Ätit Kinabuffé
Gått i skoaffärer
Monterat en hammock..............(iallafall påbörjat)............. j...la skitinstruktioner!!
Haft 2 individuella samtal
Sytt
Spelat badminton
Återförenat en flicka och hennes mormor
Spelat ski-po
Övningskört
Doppat fötterna båda i havet och i sjön
Tittat på tjejfilm
Haft  ett föräldrasamtal
Jobbat med 3 olika kollegor
Skrivit på datan m.m   m.m

Så tiden går fort och man blir inte uttråkad! Det är ju bra!

Och nästa helg åker vi iallafall till Böda..........om det inte regnar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0