Egosemester

Jag bytte bort min söndagsnatt så att jag slutar kl 22 och sen tar jag tre kompdagar och 3 semesterdagar (jag har 22 dgr sparade!!) så (bortsett från Copekursen på torsdagskväll förståss) har jag 2 ½ vecka ledigt , jag blir ledig ända till den 10 december!!! 16 hela dagar!!
alldeles för mig själv !!

ALLDELES FÖR MIG SJÄLV!! Det är vardagslyx det!

Då ska jag njuta av lugnet , vila,plocka fram min träningsmaskin och träna varannan dag samtidigt som jag tittar på Prisonbreak säsong 2, släktforska i kyrkoböcker,uppfostra och aktivera hundarna, julstöka lite, spela kort med ungarna, blogga, ta två riktigt långa promenader om dagen, titta på TV, ta mig lite sovmorgnar, rensa i vår walk-in-closet, laga god mat till familjen, ta cykelturer med valpen, lära mig hur tradera fungerar, vara hemma och umgås med familjen varje kväll, baka, hälsa på farmor flera gånger, kolla om det finns någon svamp kvar i skogen, ladda energi, ta fotbad............ ja allt sånt som jag tycker är ren livskvalitet!!

Så hade jag tänkt mig det!
MEN
Det blir ju ALDRIG som man har tänkt sig!!
 
Jag kunde inte byta bort min söndagsnatt, så jag jobbar till 10.30 måndag morgon,
och så var det två viktiga möten på onsdag som jag både vill, behöver och måste vara med på
och troligtvis så kommer det hantverkare i början av veckan som ska riva upp badrumsgolvet ( och det lär ta sin tid)
och de brukar börja vid 7 snåret
och vår datahörna ligger precis bredvid
och så har det snöat  så det ligger ett par centimeter snö hemma
och min träningsmaskin får bara plats på öv där hantverkarna måste gå förbi hela tiden
och jag måste åka till tandläkaren (har tappat en plomb på en tand och en flisa på en annan)

Fattas bara att de måste riva kökstaket också eller att TV:n går sönder eller att mina knän börjar bråka igen eller att den bärbara datorn inte fungerar, eller att jag får en gyn.tid 
............aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Tur att man inte är pessimist!!

Så jag vet att det kommer att bli bra ändå , jag får14 dagar ledigt iallafall , vi kommer att välja kakel och badrumsmöbler, jag kommer att ha kvällarna (fria från hantverkare) tillsammans med familjen , jag har broddar till skorna, och jag kommer att vila, koppla av och ladda energi iallafall!!
Så det så!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0