För gammal??

Är jag för gammal för att få nytt jobb??

Jag börjar undra, jag har sökt flera jobb och inte fått svar ifrån någon av dem.
47½ är väl inte gammalt?
Jag kan ju jobba 20 år till, jag ska inte ha fler barn, jag har inga små barn och jag har 28års arbetslivserfarenhet!!

Och jag har de senaste 8½åren bara varit sjuk och borta från jobbet 3dgr......och de var sammanhängande!!
Min ålder borde snarare vara en merit till de jobben jag sökt som kriminalvårdare och som behandlingsassistent med ungdomar, tycker iallafall jag........................ men personalrekryterarna tycker uppenbarligen inte det!!

Men jag har ju höga krav på jobbet förståss, jag vill ju ha ett jobb som jag kan trivas lika bra med som det jag har!!
Lönen är inte lika viktig, nu lägger jag ca 3000:- på bensinpengar (jag har 5mil till jobbet) så jag kan t.o.m sänka mina lönekrav och ändå få lika mycket pengar att röra mig med!!

Idag ska jag iallafall söka ytterligare ett jobb, som jag faktiskt blev tipsad om här på bloggen av en läsare, lite kul!! Tack!!

Ja ja jag sitter ju inte i sjön egentligen, nu är ju bensinen lite billigare igen, jag älskar mitt jobb och mina arbetskamrater och vid årsskiftet får jag bättre schema, med mer sammanhängande ledighet och arbetspass,vilket ju innebär lite mindre resor = lite mindre bensinpengar!!

Är du personalrekryterare??
Bra, här är ett mini CV

Jag söker jobb med ungdomar eller unga vuxna eller som kriminalvårdare
Jag är utbildad mentalskötare
Jag är en kvinna i mina bästa år
Jag har jobbart 10 år med utvecklingstörda barn och unga
Jag har jobbat 2år med kroniskt psykiskt sjuka vuxna och ungdomar
Jag har jobbat 17år som behandlingsassistent på behandlingshem
Jag har varit lekmanna övervakare åt kriminalvården vid 3 tillfällen
Jag har under mina senaste arbeten lagt ner en del av min arbetstid på schemaläggning och att vara handledare åt praktikanter och nyanställda
Jag är utbildad i Lösningsfokuserat arbetssätt
Jag är utbildad i RePulse, en individuell variant av ART
Jag är utbildad COPE-handledare till föräldrautbildningar
Jag leder föräldrautbildningen TonårsCOPE
Jag har en viss datavana
Jag är positiv till min natur och ser hellre till möjligheterna än till svårigheterna
Jag har i hela mitt yrkesliv jobbat med människor
Jag är väldigt engagerad i mitt arbete
Jag är en socialmänniska som trivs med människor omkring mig men kan även njuta av ensamheten
Jag har en stor empatisk och inkännande förmåga
Jag är orädd och gillar utmaningar
Jag är rak och tydlig i mitt arbete med ungdomar och arbetskamrater
Min styrka är att jag  har förmåga att hitta nya lösningar på svårigheter
Jag har inga sammarbetsproblem
Jag har ett stabilt familjeliv
Min fritid ägnar jag mig åt att skriva, läsa, mina hundar, friluftsliv och mitt hem och min familj
Jag tycker om bilar, resor,att baka och laga mat
Jag har inga drog eller alkoholproblem!!
Jag är fysiskt och psykiskt frisk

Jag är helt enkelt den perfekta arbetsttagaren!!
Pick me!!

Kommentarer
Postat av: En annan mamma

Men herrejisses nu glömde du ju nästan bort det viktigaste. Du är nämligen mamma och mormor. Genom åren har du fått ert liv att fungera med allt som det innebär när man är 4 barnsmamma.

Men klart tyvärr kan vi inte där få betyg eller intyg. Men det är det största och tyngsta jobbet du haft... kom det ihåg... blink

Hade jag behov av arbetskraft skulle det vara du. Kanske som min "supermammy"... perfekt... du är anställd.

Bamsekram

2008-11-06 @ 08:25:43
Postat av: morsanfrosth

Tänkte inte på det....

Det är ju min största prestation alla kategorier, ........att "uppfostra" barnen!

Göra dem.....rena nöjet

Föda dem..........ett hårt arbete under kraftig smärta

Uppfostra dem..........en prestation!!

Tack du kloka kvinna!! Kraam!!

2008-11-11 @ 23:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0