Hemma

Är det full fart!!
Min idé om att jag skulle gå i ide,blogga, släktforska på nätet och vara allmänt asocial i höst........ har inte riktigt gått att genomföra.
L med familj och hund har bott hos i 3 veckor nu.
L konstaterade torrt häromdagen : Det har tagit längre tid för dem att renovera vårt badrum än att bygga tunneln under
E-22:an....................( som de gjort under samma tidsperiod!!)
Hon sa också - Borta bra men hemma bäst,
Jag kontrade det med - Det är trevligt med gäster, men det är också skönt när de går hem!!
Skämt åsido, jag älskar dem , men 3 veckor är lång tid för 2 familjer att bo ihop!!

T är nog den som längtar hem mest...........
A kikade på husannonser i tidningen, sådär som man bara gör, i helgen och hittade ett hus i Mönsterås på 700kvm,
-Kanoon, sa jag då kan vi bo tillsammans allihop alltid!
T bleknade...........en sekund......... men fann sig och sa sen helt allvarligt........ men finurligt 
-Jag tycker nog att Mönsterås ligger lite väl långt bort!!       ;X Fnisss fnisss

Ett annat tecken på T:s hemlängtan såg jag i hallen när jag kom hem häromnatten, då det står ett tiotal skor precis innanför dörren, (varför hamnar de alltid där??? det finns en ganska tom skohylla alldeles bredvid!!!) alla skorna stod så tårna pekade inåt................ utom T:s skor vars skor pekade rakt ut..............mot dörren!!!  Hihihihi

Men det har faktiskt varit jättemysigt också och lille O har lärt sig säga morfar, mormor,diska, mjölk, Izzy  och Moa (även om det sistnämnda kan vara svår att skilja från nova ...........deras hunds namn.)

Och det är höjden av lycka när man lille O på morgarna kryper upp i knäet på mig vid frukosten, eller kommer rusande med öppna armar rakt i min famn eller när han kastar slängkyssar efter mig när jag går till jobbet eller när han så kärleksfullt och mjukt säger -muufaa till A!! Då vill man alltid ha det så!!

Hörrödu T, vad tror du, ska vi inte fundera lite mer på det där med Mönsterås??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0