Läkare!!!

Hur många års utbildning krävs det för att bli allmänläkare?? 5? 6? 7?
Det saknas nog en viktig del i den utbildningen..................att passa tiden!!!

För hur ofta kommer man in till läkare på utsatt tid?? Jag tror aldrig att jag varit med om det!!

Jag har efter att sökt läkare efter en förkylning med hosta som aldrig blev bra, eller som återkom gång på gång, fått lämna en massa prover, en mängd blodprov sen urinprov,sen avföringsprov och blodprov och urinprov igen.
Det konstaterades då att jag hade riktigt dåligt blodvärde,( jag hade 111 i blodvärde och man ska visst helst ha runt 250!)
Och jag som trodde att jag bara var ovanligt kraftigt drabbad av hösttrötthet!!

Jag fick sen kallelse till läkare en vecka senare, (eftersom det fanns blod i urinen) tiden passade inte mig så jag ringde genast och ändrade den tiden och fick en ny tid...............14dgr senare..........än den utsatta tiden!! Jag passade också på att fråga vad som kunde vara fel och fick svaret att det kunde bero på krafiga mensblödningar, njursten eller något annat med njurarna! (Och cancer eller tumörsjukdomar visste jag...........!!) 
Den tiden blev jag tvungen att ändra pga en kurs med jobbet och fick tid ytterligare 14dgr senare!!!

Den som nu är riktigt haj på matte kan ju konstatera att jag fick en tid hos läkaren ca 6 veckor efter att det  är konstaterat att något  inte är som det ska!!

Och den tiden var alltså igår, då jag var hos läkaren.
Jag betalade 150:- ,läkaren  (.......som kom 20min efter utsatt tid) pratade med mig i 3 min innan hon sa att nu var det så länge sen som proverna togs, så nu behöver alla blodproverna tas igen, köp dig lite järntabletter och tack och hej!!
Jag lämnade 6 rör blod och blev ombedd att ringa nästa vecka för besked!!

Det här kan ju bli en följetång( stavas det så??) i evighet om det fortsätter såhär!!
Hoppas jag inte är allvarligt sjuk!!

Jag ska byta läkare när det här är klart!! That`s for sure!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0