Skor

Jag måste köpa mig nya skor!
Jag är i riktigt akut behov av nya skor eller stövletter!

Jag HATAR att köpa skor!!
Jag är felkonstruerad............. finns inte en sko som både är snygg, bekväm OCH passar mig!!

Min kvinnliga kollega S tycker nog att det är i huvudet som jag är felkonstruerad, som  är kvinna och INTE gillar att handla skor!!!

Men det är verkligen inte kul när man har fötter  i storlek 41,breda som en tegelsten, är i stort  sett plattfot, har besvär med hälarna och har anklar och vader som värsta fotbollsspelaren!!

Jag har varit i två skoaffärer idag, första affären hade inga skor eller stövletter i min storlek!!

I nästa affär hittade jag ett par stövletter som var både snygga, bekväma och passade........ok, det tog 20min innan jag trixat in mina anklar i skon.......men sen var de underbara.............iallafall vänsterskon................
i högerskon var det  något "tagg-aktigt".......... av plast eller papp som stack rätt in i hälen!! Inte skönt!!
Så då gick det åt helv.............

-Nej, tyvärr vi har inga andra i storlek 41 det kommer bara ett par 41-or i sortimentet!!
(Inte undra på att mina döttrar ofta köper likadanna skor.................de har också 41-or, men lyckligtvis så saknar de mina fotbollsbensgener!!!)

Ok ,ok jag fick sänka mina krav lite,
Det fanns inga skor som var: Snygga,Bekväma och Passar ...........
så då får jag väl nöja mig med att det är Bekväma och Passar då!! .............Nähe
Sänkte kraven  till: att de ska Passa!!..............................Dream on!!

DET FANNS INGA SKOR I HELA BUTIKEN SOM PASSADE MIG!!!
AAAAAAaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrRRRRRRRRRGGGGGGGGhhhhhhhhhh!!!

För jag vill inte ha gympaskor eller kängor!!

Jag MÅSTE ha mig nya  bekväma skor............A och jag ska till Lybeck ( jag vet att det stavas med tyskt u men jag har glömt bort hur man gör........ eller hittar inte ett sånt )

Jag VILL inte ha mina vinterkängor eller gympaskor och jag KAN inte ha mina sköna sandaler eller fula ingångna vanliga skor (som i tuggat på i fronten!! i är en storförbrukare av skor......förstört massor!! Skithund!!)

Jag ska flýtta till ett varmare land..............där man kan gå barfota eller i sandaler året om!!

Men...............tills dess måste jag ha skor eller stövletter...............redan till helgen!!! 
Jag måste fortsätta min skojakt imorgon!! Sååå Kul!! INTE!!

Kommentarer
Postat av: syrran

Kära syster!

Jag har den sista månaden ägnat all min lediga tid till att leta skor.. jag har kalle ankafötter i storlek 38 med en öm häl och brutna lilltår! Jag skall åka till Tyskland på tisdag. Men jag har läst att vädret där är mycket bättre än vad det är här, så låt oss starta en ny trend VI GÅR I SANDALER. Kram Syrran

2008-11-12 @ 14:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0