SNÖ

Den första riktiga snön kom igår!!

Det är såååå vackert med snö och sol!!

Jag är barnsligt förtjust i snö!! (tror det beror på att jag bodde 5år av min barndom i Indien......och där finns det inte någon snö, för inte många andra vuxna tycker att det är så värst kul!!)

Konstigt ,tyckte 8-månaders valpen i som fick se snö för första gången (kl 02.30!!! ......hon hade magsjuka och jag sprang ut och in med henne............... hela natten!!)
Hon hejade sig i stegen och tittade sig häpet omkring............................hela världen är vit , innan hon försiktigt tog ett steg ut i det vita!!
Sen gjorde hon vad hon skulle innan hon först försiktigt doppade ner nosen i det kalla vita.............................. därefter kastade hon sig handslöst ner och rullade runt i snötäcket en god stund!!
Hon fick mig t.om att dra på munnen och fnissa  (trots att jag var ute för 4:de gången sen jag gått och lagt mig!!)

Kommentarer
Postat av: Arita

Hej på er!

Läste här att Izzy reagerade precis som sin syster,Akina,på snön!Hon skulle ut och stannade i trappen och vågade inte ta ner tassen i snön för det var så läskigt men sen var det ett helskotta att få in henne!Pussa henne från Akina!

2008-12-04 @ 00:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0