Tyskland

Nu har A och jag haft en riktigt go helg i Lybeck. Med trevligt folk, god mat och en mycket gott att dricka.
Ungarna har fått klara sig själva över helgen och de har de gjort bra, det var så undanplockat och städat när vi kom hem igår kväll, jätteskönt att de är så stora och duktiga!! Skryt skryt!!

Vi åkte i en stor buss där vi placerade oss allra längst fram (och högst upp) tillsammans med våra vänner M och C från corvette klubben som också driver en camping i Köpingsvik. Så det blev en helg del bil och campingsnack under de ca 16 timmarna vi sammanlagt tillbringade i bussen!





Högst upp sitter vi!!

Man fick nästan lite känsla av att man körde bussen när man satt som vi gjorde............... jag fick vid ett tillfälle, (en halv sekund,) hjärtat i halsgropen när A böjde sig ner för att hämta något från golvet,(han brukar ha svårt för att göra två saker samtidigt när han kör!!) ............eller.........tänkte nu är det dags att bromsa ..............eller....... nu borde man sätta på helljuset.................. Hur knäppt som helst!!

Jag var också med om ett par näradöden upplevelser på vägen ner!!
Det blåste nämligen alldeles förfärligt ........förskräckligt.........fruktansvärt...... mycket på vägen ner, så på Öresundsbron svajade bussen ofta till flera meter mot broräcket av blåsten (det är ju en del vindfång i en så stor och framför allt HÖG buss) Det var något av det otäckaste jag varit med om, värre har jag bara varit med om i flygplan i åskoväder!!
C
valde att gå ner en våning för att slippa se eländet och jag övervägde starkt flera gånger att följa hennes exempel!!

Jag blir alltid lika imponerad av busschaufförer............att de bara klarar att manövrera ett sånt gigantisk fordon på trånga utrymmen!! De var vår kompis J sen ca 20år tillbaka och hans sambo som arrangerade resan och han körde dessutom bussen den mesta tiden. Han fick dessutom agera som tolk, reseledare och medlare (det var några ungdomar som inte riktigt lärt sig sina alkoholintagsgränser och ställde till det lite............ jag vet.........det var tant varning på den meningen .......... jag märkte det!!)

Trevligt och bra hade vi det på alla vis iallafall, flott hotell och hotellfrukost, (där man fick sin omelett gjord medans man väntade.............och färska wienerbröd)

Jag har dessutom kommit på varför tyskarna alltid tror att alla kan prata tyska.......... deras TV gav mig ledtråden!
Allt, jag menar verkligen ALLT på TV är dubbat på tyska ,och barn som växer upp med scooby doo som pratar tyska och sen pratar alla i OC tyska, singing BEE eller Deal or no deal på tyska,det bara titeln på programmet som är på engelska och sen pratar ju både Brad Pitt och James Bond också tyska, så vad ska de tro???

Och så bunkrade vi alkohol förståss, det blev lite dyrare än beräknat ...............eller så köpte vi hem mer än vad vi hade beräknat...............!!
Det ska iallafall räcka till nästa år då vi åker till Tyskland igen...........borde göra iallafall!!
Åtminstone Tequilan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0