Vattenskada

Är det inte det ena så är det det andra, livet är fullt av överraskningar!!

A upptäckte en vattenläcka igår. Han fick vattendroppar i huvudet i köket när han skulle ställa in mat i skafferiet............. m duschade på våningen ovanför!!
Genom ett litet borrhål (där brandvarnaren suttit )droppade det vatten!!

Det berättade han för mig när jag kom hem från Kommunens personalfest sent igår kväll! Personalfesten ja..... där var hela förvaltningens värsta festprissar..............INTE..........(tur att jag hade några roliga arbetskamrater med mig)det var en småtråkig tillställning, maten var trerätters och god men underhållningen var ganska undermålig, buskisen var rent genant dålig, showdansen och ABBA musiken var hyfsat hanterbar iallafall.
Tänk att ABBA musiken har blivit kult, det som var sååå töntigt att lyssna på i mitten av 70-talet ,så att man lyssnade på den i smyg!! Men det märkliga är att texterna sitter där fortfarande..............allihop!! Jag kommer ihåg att pappa ojade sig över att jag kunde alla texterna då och han tyckte att jag skulle lägga ner den energin på skolan istället!!!

Vi fick oss ett gott skratt av det fina upptryckta sånghäftet, längst ner på försättsbladet stod det "kulturkolan".............. (på småländska händer det mer ofta att r:en glöms bort, eftersom de inte används i talet) Vi roade oss med att göra nya ord av det typ: kul turk olan eller kul tur kolan...........Kulturskolan skulle det nog ha stått tror jag!!
Detta sånghäftet användes till Kommunfesten för 8-onde gången i år..............
Det blev en stor parantes............

Vattenskada var det ju ja............. A var ganska bedrövad när han berättade det och det blev jag också..................först
Där gick vår altan vi tänkt bygga runt huset till våren.................
Badrummet och altanen är två projekt vi tänkt ägna oss åt de närmsta åren, men vi prioriterade altanen och har redan bett snickare kolla och börja på det (.......men hantverkare är ju hantverkare.......... så det har inte hänt något alls än på den fronten)
Men sen kom jag på (med min nyvunna livet-är-toppen-entusiasm och energi) att det blir ju jättebra...........iallafall.......... ganska bra................eller.............iallafall inte så illa
Då är det ju försäkringsbolaget som får hjälpa oss med basen och grunden och så fixar vi finputsen, kakel,värmeslingor, duschvägg, möbler och sånt!!!
Jag ringde L och frågade om vi kunde få bo hos dem ett tag medans vårt badrum blev klart!!!
Skämt åsido, vi har två toor.......????????? (finns det ett sånt ord??)och två duschar så vi kan bo kvar hemma!


Jag fick förresten vara rörmokare förra veckan, när Ahmed den lilla terroristen (A kallar honom det kärleksfullt ibland!!)
O alltså, ville testa .........eller nåt........... och se vad som hände om man spolade ner den där lilla plastgrejen som hänger på insidan av toan och färgar vattnet blått!! Det blev stopp....................
Tyvärr upptäckte jag inte vad som hänt förrän jag spolat ner papper.........och annat , och när jag såg att vattnet med innehåll började stiga uppåt i toastolen och att den lilla plastgrejen var bort!!
Jag erbjöd A att ta över disken han höll på med, så att han fick känna sig lite manlig och leka rörmokare istället!
Tyvärr gick han inte på den lätta!!
Så det var bara att hämta gummihandskar och vaskrensaren.............(fast vi brukar kalla den slurpen)
Lyckligtvis så satt plast mockapären fast i kröken ,så jag behövde bara rota runt och trixa till lite, så fick jag loss den, utan att behöva anlita proffshjälp!

Nähe............. nu måste jag avsluta det här och ringa försäkringsbolaget och se vad de säger om saken!!

Kommentarer
Postat av: Eliza

Lätt du måste komma och sjunga abba singstar med mig =) köpte den förra veckan :D

Du och jag svärmor :P

2008-11-21 @ 14:35:43
Postat av: Morsanfrosth

Absolut säg bara till när!! Texterna kan jag!!

2008-11-21 @ 15:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0