Äntligen.......

Har vi haft en helt vanlig hemmahelg..................eller........ja.....kanske inte!!

Vi är ju många som bor här nu.............. och resten bor i huset bredvid!!
Fatta vad mycket tvätt man får i ett hus med 6 vuxna/halvvuxna och ett barn!! Tvättmaskinen går ständigt, både Linda och jag tvättar (...........men det är bara jag som tar hand om och viker ihop den rena tvätten!!)
Bänkarna i tvättstugan har  drivor med ren tvätt.
Köksgolvet .....och tv-rums golvet ..........och...........alla golv........ är översållat av saker som lille O placerat där av olika anledningar, A kallar O kärleksfullt för den lille terroristen............., hallen är smockfull, av skor i olika storlekar, till olika ändamål och olika varma, det är ju så såhär års att man behöver olika tjocka jackor och skor beroende på vilken tid på dygnet man ska ha dem eller vilket väder det är!!
Vi har fått sätta upp 4 extra krokar i hallen
Så alla har väl 3-4 jackor (x7)
och 2-3 par skor............x7 Räkna själv!!

Lille O vill helst diska hela dagarna...........





diska och diska förresten..............han tvättar kläder, diskar OCH tvättar golvet................samtidigt!!
Men vi har kommit på en sak till som han älskar...........bada i badtunnan!!
Det gjorde han för första gången i helgen!! Och han älskade det, han blev skickad runt i "ringen" till morfar, till mamma, till mormo......nej morfar igen, till mamma till morbror till mamma till mormo..nej det blev morfar igen!!!

Mormor (jag alltså!!!) har ingen chans att få tid med O när morfar är hemma!!
Jag har gett upp hoppet om hans uppmärksamhet nu, jag väntar på nästa barnbarn!



O tycker att i är rolig men alldeles för klumpig............ Han har tappat balansen och blivit omkullsprungen flera gånger pga hennes framfart, men han gillar henne ändå!!

Nu har L med familj bott hos oss 1½vecka så nu är nog hälften gjord!
Och det har gått ganska bra iallafall, man får ju göra det bästa av det, ingen av oss tycker det är toppenkul men det funkar!! T "lider" nog mest, vi andra har ju bott ihop förr och så saknar han sitt onlinespel och praktiskt arbete i huset som han brukar syssesätta sig med på lediga stunder.
O har iallafall lärt sig säga movo och mova, jaa mormor och morfar!! och izzy......... och även en del andra nya ord, medans han bott här.
Han pratar mest hela tiden..............men inte med orden vi är vana vid och använder oss av!!

S och E har flyttat in i sitt hus, så vi har hjälpt till lite där!! Men bara lite, vi stod mest för markservicen, fika, mat och dricka och sånt!!



Vi grillade ett 12kg:s gyrosspett................. och småätandet var ivrigt både bland stora och små!! Hela dagen!! Som vanligt!
Jag försökte vara en "lagom" svärmor med att hjälpa E med uppackandet, bara för att jag inte skulle lägga mig i för mycket utan vara en bra svärmor, så frågade jag A vad han tyckte
-Låt henne jobba ifred sa han
-Du kan väl hjälpa henne sa L
-Gå in och tala om för henne var sakerna ska vara sa T!!

Jag blev inte speciellt mycket klokare på det precis!!

Så jag gick in och frågade E om det var något hon ville ha hjälp med!!
Och det var det, så jag fick hjälpa henne en stund.
De har ett stort hus....................men inte så mycket saker!! De har ju 100kvm mer att fylla nu!!



Farmor var här och hälsade på ett par timmar på söndagen också, det var mysigt!! Hon har inte varit i det här huset förut, men nu när hon bor så nära kan man ju hämta hem henne bara sådär!! Lyxigt ju!


Farmor verkade trivas bra omkring oss och O förtrollade henne fullständigt, -Han är söt som en flicka sa farmor (L ska klippa håret på honom nu........... säger hon!!)
Farmor tyckte vi hade en fin "lägenhet" (att det sen är ett hus på 220kvm egentligen........... är inte så viktigt) men tyckte att det var långt från stan............låååångt ut på landet!!
Ja det var iallafall härligt att kunna hämta farmor en stund så det ska jag göra om!!

Men nu ska jag ner och vika tvätt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0