Storfamilj

...........Eller kan det kallas "generationsboende", det vi har hemma nu??
L har flyttat hem till oss med sambo, barn, hund och katt!!
m har fått flytta in i "Harry Potter" rummet! (S döpte det rummet till det när han bodde där någon månad innan han fick sin lägenhet........................men den här "skrubben" ligger iallafall OVANFÖR trappan............. OCH har fönster!!
Och M blev lite besviken när han förstod att hans plan att ha en lugn ensam hemmahelg med sin flickvän C och 2-3 hundar gick upp i rök och att han nu istället får en hemmahelg med C........ OCH sin storasyster, svåger, systerson, en katt och 3-4hundar!!
Och A överväger att flytta ut i husvagnen!!

Skämt åsido, det ska bli kul att få rå om den familjen ordentligt (även om T bett snickarna som renoverar deras badrum att vara snabba eftersom han bor hos svärföräldrarna, de hade visat stor förståelse och lovade att skynda sig)
Det ska bli spännande att se hur det kommer att bli.....................men jag kommer inte att märka så mycket av det den närmsta veckan förresten!! 
Jag jobbade nämligen inatt, sen har jag COPE kurs imorgon kväll så jag kommer inte hem förrän vid 21 tiden imorron. Och på fredag förmiddag åker jag med mina föräldrar upp till Motala för att tömma och rensa i farmors lägenhet. Det blir ett hårt jobb med att slänga alla limmade och lagade saker och plocka upp och rensa farmors lägenhet, där väldigt mycket ligger i små plastpåsar (strumpbyxor, snörstumpar,underbyxor, bestick, plastpåsar............. you name it...........allt ligger i små plastpåsar!!) Hon har samlat på sig!! Det ska aldrig jag göra..........................å neej.......Eller hur!!
På lördag kommer också A och m och hennes pojkvän s att ansluta sig. Brorsan och hans son kommer dit och S och E också över dagen för att hjälpa till att bära flytta och rensa.
Vi kommer inte hem till storfamiljen förrän på söndagskvällen och sen jobbar jag måndag, tisdag och torsdag kväll veckan därpå!!
Helgen som kommer sen blir vi ännu mer storfamilj.............för då flyttar E och S in i sitt hus, snett över gatan!!
Såå mysigt!!!
Då ska vi grilla gyrosspett (kommer du Ellan??)

Inte nog med att vi bor ihop(..........iallafall nästan) med våra vuxna barn A och jag, vi jobbar ihop med dem också!! S har ju jobbat i A:s firma sen han muckade från lumpen, nu har L fått jobb som timvikarie på MITT jobb!! (Som hon för övrigt numera vill kalla för "vårt" jobb och mina arbetskamrater har blivit "våra") Märkligt!!

Vaddå..............svårt att släppa våra barn!!!! Naaeejj! Inte heller!!
Vi har bara bra familjerelationer!! (S sa så när de bestämde sig för att köpa huset som ligger snett över gatan!!)

Kommentarer
Postat av: Eliza

Snart blir vi grannar =) EN vecka kvar! Fattar du :D

WIIIIIIIIIIIIIIIIIIE :D

2008-10-16 @ 09:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0