Svampplockning!!

Nu är det mycket svampplockning...........det är det enda som är bra med hösten i mitt tycke!!

Jag är ganska dålig på svamp egentligen, jag plockar trattkantarelleroch trumpetsvamp, men jag vet inte vilken som är vilken av dem!!! Vanliga kantareller är det mer ont om, eller så har jag bara inte hittat de rätta ställena än!!
Men goda är de allihop och jag vet hur de ser ut!!  Det verkar som om ingen annan än jag plockar svamp i skogarna runt där jag bor!!

Konstigt folk, när det finns såå mycket!! Man behöver knappt leta efter svamparna, de bara finns där!!
Jag får väl konkurrens i svampskogen snart, när E och S flyttar hit!! E både gillar att äta och att plocka svamp!!



E inspekterar sin skörd!!

Hemma  är det bara jag som gillar kantareller, men alla tycker det är roligt att plocka dem, tur för mig!!
Så nu har jag alltid en kasse i fickan när jag tar hundpromenader, jag hade med mig en halv kasse hem idag efter morgonrundan!!
Synd att det blir så mycket mindre i grytan efter stekningen än vad det är i kassen!!


Innan rensning och stekning



Efter stekning.............inte så mycket kvar i grytan!!
Synd att man inte kan få med den ljuvliga doften av stekt svamp på bild!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0