48 timmars

Arbetspass har jag haft i helgen!! Från kl 17 på fredagen till kl 17 på söndagen!!
Mer än en normal veckas arbetstid på 3dgr!!
Ja det blir så med mitt jobb när det ska göras något speciellt!!

Men av de 48 timmarna har jag:
sovit 11,5timme,
åkt bil ca 9 timmar,
gått på Liseberg 11timmar!!!

Ja, vi var på Liseberg i lördags min kollega P och 5 ungdomar ...................i 11timmar!!!
Tänk att det finns så mycket tokigt folk som utsätter för så otroligt mycket läskiga saker......
.... ALLDELES FRIVILLIGT!!!

Mycket gående blir det också, upp och ner och fram och tillbaka! Det är säkert flera mil man avverkat när man har en heldag på Liseberg! Fast det är klart...............det är ganska mycket stående också.............i kö!
Av de 11 timmarna vi var där stod vi säkert hälften i kö, 25min hit ,35 min dit.
Och då var vi där ändå inte i högsäsong, utan sista helgen på sommaren. (shit, det är verkligen det, den sista sommarhelgen!!! Hey var tog sommaren vägen??????)

Men lite kul är det allt på Liseberg, Lisebergståget, Flumeride, Colorado.
Och Spökhotellet är lite roligt men där är jag ganska opåverkad, jag blir inte skrämd, att skrämma mig är inte lätt!!
Men de andra i gänget blev ordentligt skrämda............man fick lock i öronen..och ibland började det småspringas........i rad...i mörker...........bland "spöken" och andra konstiga saker!!!

Men man blir larvigare med åren konstaterade jag, förr åkte jag ju allt, nu undviker jag å det bestämdaste allt som gungar eller snurrar, jag fixar inte det bara!! Och jag har insett att det är MYCKET som gungar och snurrar!!! Ungarna på jobbet gungade och snurrade helt hämningslöst, gång på gång!!
Medans jag stod bredvid och höll väskor!! Och nästan blev illamående av att titta på!!!

Jag hade tänkt åka "Balder" (det har jag gjort förr) men den kön var aldrig under 35min och det fick mig att ändra mig flera gånger då vi var påväg dit.
Så jag åkte "Kanonen" istället, den var härlig sa P som provat den tidigare på dagen och M därhemma skickade sms om att den MÅSTE jag bara åka för det hade han gjort flera gånger när han var där sist!!
Så det gjorde jag, mycket dumt har jag gjort och det här var det dummaste jag gjorde den här dagen!!!
Den var ju FÖRFÄRLIG,
förfärligt härlig sa P,
Näee, den var bara förfärlig,
INTE härlig alls.
Det var bara en sak som var bra med den, DEN VAR KORT!!!
Och när man åkt färdigt ,börjat andas igen och  dödsångesten släppt, ser man att det står 100-tals i kö för att utsätta sig för detta!!
Människan är besynnerlig!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0