Spännande

Imorgon ska jag för första gången få använda mig av kunskaperna jag förvärvade på COPE-kursen i Stockholm i våras!!
Så nervöst!!!
Jag ska vara familjeutbildare!!
Till tonårsföräldrar!! TonårsCOPE helt enkelt!!
Och inte blir det någon mjukstart heller med en 10-12 deltagare, åh nej.................. 25 anmälda tonårsföräldrar är det!!!

Jag har inte haft föräldrakurser sen jag ledde amningskurser för blivande föräldrar.............och då kan ni ju räkna ut hur länge sen det är............minstingen fyllde ju 15 nyss!!!

Men jag är inte ensam, tackochlov, jag har en kollega i COPE, L. Och hon har gjort det här förr!
Men.........  bara nästan,inte riktigt förståss........då var det ju barn upp till 11 det handlade om!!

TonårsCOPE har inte funnits i kommunen förut, så det är dubbel debut!! Både för mig som ledare och för kursen!!
Jag har läst in mig på teorin...........många gånger!!
Lektion 1 handlar om uppmärksamhet och beröm och sen har vi ytterligare 7 kurstillfällen med andra teman!!
Klart lagom till jul!!

Ja, det är med en skräckblandad förtjusning jag åker till familjecentrum imorron lkl 14.30 för att förbereda för kursen som börjar 17.30!! Tänk på mig då!!
Och så ska vi spela teater också, L och jag............läskigt

Tänk om min afasi blommar ut!!
Tänk om dem inte tycker om mig!!
Tänk om deltagarna tycker det är meningslöst och ointressant!!
Tänk om DVD:n inte funkar!!
Tänk om deltagarna ställer frågor som de förväntar sig att jag har svaret på, och så har jag inte det!! 
Tänk om jag får en hostattack och inte kan prata!!

Vad har jag gett mig in på??? Jag är ju bara inte klok!!!

Jag måste plugga lite till innan jag går och lägger mig!!

Men...............lite spännande är det!!

Kommentarer
Postat av: en annan mamma

Men tänk istället på hur fantastisk kunnig du är i ämnet. Du besitter ju kunskapen som de inte har... du är proffset... även om du skulle börja hosta eller tappa ordet så spelar det väl ingen roll. Mitt tips till dig är att det trots allt är de första fem minuterna som är viktigast. Det är då, som du vet, som grunden till allt läggs.



Ska tänka på dig... lovar... men jag vet det kommer gå hur bra som helst.



Styrke kramar

2008-09-04 @ 14:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0