TonårsCOPE och sånt

Ikväll är det dags igen...... att vara handledare till föräldrautbildningen!
Den här gången är jag inte nervös!! Inte alls!!
Dessutom har vi fått två nya anmälningar!! Kompisar till några som var med på första lektionen...........det måste väl vara ett gott tecken?? Vi skrämde inte bort alla iallafall!!
Idag ska vi prata om "Att bevara sitt lugn"!
Den strategin använde jag mig av häromdagen.........då m hade glömt stänga av väckarklockan och gått ut till stallet vid 6-tiden på morgonen(jag hade jobbat kvällen innan och somnat vid 1.20 tiden eller nåt)............. och den pep pep och pep. Min första reaktion var - FÖR  ------------- STÄNG AV DEN ---- -- VÄCKARKLOCKAN  men istället sa jag till henne -Snälla, glöm inte att stänga av väckarklockan när du går ut till stallet. Tack vare det så blev det en trevligare morgon utan hårda ord, och ingen behövde bli arg!! Bra strategi den där!!

Lille O msn:ar med mig..............han är försigkommen den!!
Han skriver iyholkjöpkpä och jag svarar wseazdtryfcgtuiyh, då skriver han zaesxdtcyfvholkj men då svarade jag frnhycgtvbhlå.

Han sa mormor häromdagen också, men han sa "movo", (jag vet inte om han förknippar mig så pass mycket med hundar så han kallar mig för det!)

Han pratar hela tiden nu.................eller rättare sagt munnen går hela tiden, men ingen förstår vad han säger........ det är bara ett virrvarr av bokstäver med betoningar!! Betoningar som låter som ord, men de orden finns inte!!
Han vill gärna prata i telefon också........ han brukar säga något men sen blir det mest en massa pip i olika tonarter........... när han trycker på knapparna på telefonen istället!!



Kommentarer
Postat av: En annan mamma

Låter som du kanske skulle hålla en privetkurs för mig. Att vara tonårsmamma är inte alltid så lätt. Tänk vad tiden går fort, ena dagen pratar de osammanhängade och gurglande med en svag doft av välling, man ler och blir helt varm i hjärtat av den lilla solstrålen i knät.

Veckan efter (känns det som) har du tonåring som sitter i knät och pratar osammanhängade med en stril ström av tårar, stinker alkohol. Hjärtat svider och värker i ens kropp, men man har ju lärt sig hur man ska hantera det.

Jag har själv gått igenom detta 1 gång med äldsta sonen, nu har jag "bara" 3 kvar. Men numera tränar jag dagligen.

Kramen

2008-09-19 @ 07:53:13
Postat av: MorsanFrosth

Nej det är inte lätt att vara tonårsmamma, men det är ganska kul!! Om man gillar utmaningar!!

Men man kommer långt med PKS, prata,krama och skälla!!

Men mer prat och kram..............och mycket tålamod och ännu mer kärlek!!

2008-09-19 @ 09:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0