Allt och inget

Jag har jobbat i helgen och det har varit en lugn helg.................på gränsen till tråkigt!!

Och jag saknar min familj, känns som jag inte umgåtts med dem på länge.
Det kan ju lätt kännas så när jag jobbat 2 helger i rad.......... Det är ju på helgerna man ser mest av dem......... och den stunden jag var hemma i helgen (från kl 24 på lördagen till 12 på söndagen) var det ingen hemma..................A var förståss hemma på natten , men han åkte till Älmhult för att hämta husvagnsgolvet (det blir svart golv i år!!) innan jag gått ur sängen!!

Så det är ytterligare en anledning till att jag ser framemot Böda helgen, som börjar på torsdag =) yes yes yes!!

Hoppas nu bara att vi löser det med hästvakt, annars får m och pojkvännen s stanna hemma!! Och det vore såå trist!!

För vi ska ju äta påskmiddag i förtältet på lördag! Och innan dess göra iordning golv och flytta in!!
 Det blir en hel del arbete i helgen .......... för vi har nytt golv (A fick värsta utbrottet på golvet förra året, för det golvet var svårarbetat eftersom det är ombyggt 2ggr!! Först köpte vi större förtält..........då fick golvet byggas ut på bredden............sen köpte vi större husvagn..................då fick golvet byggas ut på längden........... Så det var rena rama pusslet att få ihop golvet förra året............och det tog väldigt mycket på A:s tålamod och goda humör, eller rättare sagt.......det tog SLUT på både hans  tålamod och humör!!) och så har systerMi ett nytt golv som ska sågas och snickras ihop och så har PI från Älmhult ny husvagn och måste lägga nytt golv...........
Det är bara B o T och K o S som bara kan lägga golv och flytta in!! Fuskisar!!!
Tur att PI  kvarterets snickare och handyman är med, vi andra...........eller kanske framför allt karlarna.......är hans hantlangare och så servar vi med mat, öl,jäger och fika efter behov!!

Jag längtar..............hela resten av familjen längtar.....E längtar och t.o.m L sa att hon längtar  till Böda1
Tänk att man är långliggare..............och ÄLSKAR det...............och längtar efter det...........trodde man inte för 10år sedan!!

Medans jag sitter här och bloggar har jag nog löst hästvaktandet via msn med L och E, och alla verkar komma till påskmiddagen.......vi har "snackat" alla tre samtidigt via msn...........L och E konversation heter det, jättekul.......praktiskt............men lite märkligt!!
Nutidens  kommunikation..............!!??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0