Barnvakt

Det är såå roligt att vara barnvakt åt lille O nu.
Han är pigg och glad hela tiden och pratar i ett...........tyvärr är det mycket man inte fattar av det han pratar om!!
Han tycker att mormor är helt ok nu även om morfar är outstanding..........fortfarande........ och han kommer säkert att alltid att var det!!
Igår var tjejerna ute och red och då var O med oss, han var ute i trädgården och tog även en cykeltur med morfar för att titta på kossorna, det tycker han..........eh........de om!!
Han ska "ägarbestämma" allt nu.......: morfars cykel, morfars verktyg, i:s tuggben, n:s boll, Olles skor,mormors glasögon etc.
Och han har koll på läget...........rätt som det var kom han med en läsk från backen som stod på golvet -mormors sa han............och mycket riktigt det var en cola light han kom med!!!

Men han vill INTE åka hem..........det blir alltid vilda och högljudda protester när det är dags att åka hem och det tar lång tid att åka hem...........(speciellt om mormor sätter på jackan på den lille hunden istället


.........men kul är det.........jättekul tycker O medans t verkar måttligt road av att få på sig O:s jacka och skor.............)

Och självklart svarar jag när L frågar hur vi haft det när hon varit borta att -jag känner mig lite uppblåst för jag har slarvat med maten  (det gör man väl alltid??!!)...................och inte får jag någon activia för det!!! (Jag blir såååå tröööött!! Jag hatar verkligen den reklamen!! )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0